VAŠINGTON, U vrijeme dok se predsjednička kampanja u SAD-u polako približava kraju ponovno je u centru pažnje iznos utrošenog novca, piše The Huffington Post.
Na kampanje demokrate Baraka Obame i republikanca Džona Mekejna 2008. godine potrošeno je više od milijardu dolara zajedno, i nikad nisu uspjeli nikoga da uvjere da je taj novac iskorišćen na najbolji mogući način.
Sada, 2012, kampanje Obame i republikanca Mita Romnija već su prešle iznos od dvije milijarde dolara, navodi The Huffington Post.
Obamina kampanja dala je više od 239 miliona dolara na 460.000 oglasa, dok je kampanja za predsjedničkog kandidata iz Republikanske stranke izdvojila 92,3 miliona za 170.000 oglasa.
Tokom oktobra obe strane su pojačale marketing kampanje, pa je tokom ovog mjeseca emitovano 97.000 oglasa koji su Obamu koštali 65 miliona dolara, dok je za 43.000 reklamnih poruka Romni izdvojio 30 miliona dolara, dok je organizacija American Crossroads izdvojila za ove potrebe još 28 miliona dolara za 26.000 poruka.
Procijenjuje se da su tokom prošlog mjeseca demokratski orijentisane grupe povećale iznose za oglašavanje za 438 odsto u odnosu na prethodnu predsjedničku kampanju, dok su republikanski orijentisane grupe povećale troškove za ove namjene čak 954 odsto.
“Možda je ova posljednja nedjelja kampanje, dok kandidati pokušavaju da potroše ono što im je ostalo kako ih donatori ne bi optužili da nisu pokušali sve što su mogli kako bi pobjedili, njihova verzija zakopavanja novca”, navodi The Huffington Post. Bizlife.rs