MADRID, Španska robna marka “Seat” ponovo je jedini brend njemačke grupacije “Folksvagen” (VW) koji je poslovao sa gubicima.
Glavne četiri preostale robne marke njemačkog koncerna VW, među kojima su “Audi” i “Škoda”, posluju sa profitom, podsjeća “Automotiv njuz.”
Kompanija “Seat” suočava se s usporenom prodajom u Španiji gdje registracija novih kola pada već skoro dvije godine. Podaci o poslovanju “Seata” u potpunosti odudaraju od rezultata matične kompanije VW koja spada među najprofitabilnije auto grupacije na svijetu.
VW nastavlja sa dobrim rezultatima uprkos dužničkoj krizi u Evropi, u situaciji kada se glavni rivali, kao što su “Pežo-Sitroen” (PSA), “Ford” i “Fijat”, bore sa drastičnim padom prodaje.
VW je objavio najveći profit i rekordne isporuke usred evropske finansijske krize, istovremeno povećavajući kapacitete u Kini i Rusiji.
Od 2008. “Seat” je zabilježio oko jednu milijardu evra (1,24 miliajrde dolara) gubitaka. Kompanija je bila profitabilna smo jednu, u posljednjih deset godina. Ipak uprava VW-a uporno pokušava da oporavi špansku filijalu, bez obzira što mnogi stručnjaci preporučuju da bi “Seat” trebalo da zatvori kapije.
Direktor Centra za istraživanja u autoindustriji Ferdinand Dudenhofer upozorio je da “nema nikakve sumnje da je ‘Seat’ jedna ‘crna ovca’ u svojoj familiji.”
On smatra da bi trebalo prekinuti sa proizvodnjom kola tog brenda i ponuditi pogone u Španiji drugim robnim markama kompanije. Dudenhofer, koji je nekada bio direktor PSA, navodi da kompanija “Škoda”, kao jedna od filijala VW-a koja proizvodi vozila za masovnu prodaju, nudi modele u istom segmentu kompaktnih kola srednje veličine. Zbog toga, smatra on, nema više razloga da se održava “Seat.”
VW je kupio “Seat” 1986. godine u okviru plana širenja prisustva na španskom tržištu. Uprava kompanije je nekoliko godina pokušavala da riješi problem gubitaka koji su nastajali zbog nedovoljnog korišćenja kapaciteta u “Seatovoj” glavnoj fabrici u Martoreli, u kojoj može da proizvede 500.000 vozila godišnje. U 2010. izrađeno je, međutim, svega 345.000 kola, mnogo manje nego 2.000 godine. Tanjug