Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

    25. Decembra 2025. — 15:51

    Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

    25. Decembra 2025. — 12:18

    Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

    25. Decembra 2025. — 11:55

    „Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

    25. Decembra 2025. — 10:40
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

    25. Decembra 2025. — 15:29

    Kako bi američki gas stizao u BiH i Banjaluku: Ovo su detalji

    25. Decembra 2025. — 13:39

    OFAK produžio rok NIS-u

    25. Decembra 2025. — 07:41

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Dolar u padu: Očekuje ga najgora godina od 2017.

    25. Decembra 2025. — 09:45

    Zašto cijene bakra rastu?

    25. Decembra 2025. — 08:59

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Koja je tajna uspjeha aerodroma u Tuzli, a stagnacije i pada onog u Mostaru

Koja je tajna uspjeha aerodroma u Tuzli, a stagnacije i pada onog u Mostaru

Dragana EremijaDragana Eremija30. Novembra 2018. — 11:00Nema komentara4 minute čitanja

TUZLA/MOSTAR- U godinama u kojima Međunarodoni aerodrom Tuzla bilježi stalni i streloviti rast, onaj u Mostaru i pored brojnih povoljnosti, čak i podrške vlasti, bilježi sve lošije rezultate. Mostar ima sjajan geografski položaj, Međugorje na dohvat ruke, milione subvencija, ali će ovu godinu završiti s dvadesetak puta manjim brojem putnika od Tuzle.MOSTAR AERODROM

Aerodrom Tuzla ostvario je rekordan broj putnika u prvoj polovini ove godine. Za šest mjeseci zabilježeno je 275.500 putnika, što je za 21,4 posto više nego u istom periodu prošle godine. Aerodrom Mostar, prema podacima koje je prezentirao specijalizirani regionalni portal EX-YU Aviation News, jedini je aerodrom u regiji s negativnim trendom, a u prvih sedam mjeseci imao je samo 13.234 putnika.

Mostarski aerodrom kraj godine čeka i s otkazanim letovima subvencioniranog Eurowingsa prema Njemačkoj, uz izjave rukovodstva kako njemačka kompanija tek treba vidjeti šta će biti od proljeća i s redovnim letom samo prema Zagrebu koji se, prema izjavama svih, veoma loše puni.

Mostar je ovisan o ljetnoj sezoni

Admir Čavalić, ekonomski analitičar koji odlično poznaje prilike u ovom sektoru, kaže kako postoji niz faktora koji determinišu uspjeh određenog aerodroma. Pored geografskog položaja, tu je svakako i pitanje sezonske ovisnosti, ali i potencijala aviokompanija koje koriste usluge aerodroma.

“Konkretno, kada je riječ o Aerodromu Mostar, jasno je da on ovisi o ljetnoj sezoni koja ga stavlja u nezavidan položaj u odnosu na aerodrome u Sarajevu ili Tuzli. Glavni konkurenti Aerodroma Mostar tokom sezone su aerodromi u Splitu, Dubrovniku i na Braču. U odnosu na navedene, ali i ostale domaće aerodrome, potrebno je razviti određeni konkurentski potencijal koji će učiniti Aerodrom Mostar primamljivim putnicima. Današnji svijet avioprijevoza bilježi rekorde po pitanju letova, ali svakako i konkurencije koja je nemilosrdna. Tu ne mislim samo na konkurenciju među avioprijevoznicima, već onu među aerodromima koji se bore svim dozvoljenim sredstvima da privuku aviokompanije. To se naročito odnosi na male aerodrome koji obično teže privlačenju jeftinih avioprijevoznika”, prokomentarisao je za Klix.ba Admir Čavalić.

Tuzla se fokusirala na Wizz Air ili se Wizz Air fokusirao na Tuzlu

Navodi dalje kako je Međunarodni aerodrom u Tuzli iskoristio strategiju fokusiranja na jednog jeftinog avioprijevoznika, što mu u srednjem roku donosi izuzetnu korist.

“Aerodrom je podredio vlastitu infrastrukturu poslovnim potrebama jedne aviokompanije. Izuzev Međunarodnog aerodroma Sarajevo, svi ostali aerodromi u Bosni i Hercegovini imaju priliku i treba da slijede ovu strategiju. Iskustva drugih zemalja pokazuju da ovo funkcionira. Manji, lokalni aerodrom treba da teži strateškom partnerstvu sa samo jednim (jeftinim) avioprijevoznikom, da ne pokušava, poput aerodroma u Banjoj Luci donedavno ili onog u Mostaru sada, da opslužuje više (skupih) avioprijevoznika. Na ovaj način se razvija izvjesna konkurentska prednost datog aerodroma, prije svega izražena u cijeni. To objašnjava zašto svakodnevno imate putnike iz Sarajeva, Mostara i drugih dijelova naše zemlje, koji organizovano putuju ka aerodromu u Tuzli. Naravno, ova strategija nosi određeni rizik na dugi rok, a koji se odnosi na mogućnost odlaska jeftinog avioprijevoznika, odnosno raskida strateškog partnerstva. U tom slučaju aerodrom treba da traži novog partnera, a ne da stagnira, odnosno egzistira bez ijednog leta, što je jedan od čestih paradoksa naših prostora”, kazao je Čavalić.

Zanimalo nas je i gdje je osnovni uzrok trenutne pozicije Tuzle i Mostara, može li se sve podvući pod umješnost menadžementa ili ima neka druga tajna.

“Kada je riječ o Tuzli, vjerujem da je to prije svega rezultat strateškog planiranja i istraživanja tržišta jeftinog avioprijevoznika, konkretno mađarskog Wizz Aira. Razvijena dijaspora vani, trend odlaska radnika iz naše zemlje, zatim povoljan geografski položaj, do jeftine usluge korištenja aerodroma, sve je to, između ostalog, uvjetovalo da se ovaj avioprijevoznik odluči za upotrebu datog aerodroma. Što se tiče menadžmenta, tu ne postoje neki posebni razlozi jer je riječ o političkom kadriranju, kao i kod bilo kojeg drugog aerodroma u Bosni i Hercegovini. Zbog toga je dugoročno najbolje rješenje predati aerodrom privatnim investitorima u vidu koncesije, što je aktuelna praksa razvijenih zemalja svijeta”, pojasnio je.

Moguće je imati pet uspješnih aerodroma

BiH nije velika zemlja, nešto više od tri miliona stanovnika, s nekog makroekonomskeog i strateškog nivoa može se postaviti pitanje da li ima smisla razvijati pet aerodroma, kako to vlast planira.

“Uzimajući u obzir specifičan geografski položaj Bosne i Hercegovine, u odnosu na Hrvatsku, Srbiju i Crnu Goru, moguće je imati pet aerodroma, naročito ukoliko se iskoriste sve prednosti jeftinih avioprijevoznika. Naravno, ovo treba da bude tržišno opravdano. Zbog toga je potrebno ograničiti budžetsku podršku za date aerodrome i tu prije svega mislim na finansiranje s federalnog nivoa. Ukoliko aerodrom ne može u dogledno vrijeme postati apsolutno ili djelimično održiv, onda njegovo postojanje nema smisla, odnosno potrebno je razmišljati u pravcu uvođenja koncesionara. Na kraju, naše aerodrome treba posmatrati u okviru šireg, regionalnog tržišta, što je opet uslovljeno dugoročnim razvojem putne infrastrukture”,
zaključio je Admir Čavalić. Klix.ba

 

aerodromi izbor mostar tuzla
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakKako su Rusija i Iran profitirali na trgovinskom ratu Kine i SAD?
Sljedeći članak Kostić zainteresovan za preuzimanje 41,7 odsto “Save”

Povezani članci

Capital teme 02 minute čitanja

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

ENERGETIKA 02 minute čitanja

Rusi pregovaraju sa mađarskim MOL-om o prodaji NIS-a

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Vraćene registarske tablice uništava kako ko hoće

25. Decembra 2025. — 15:5102 minute čitanja

Svaki komandir samostalno odlučuje o tome

Od sljedeće godine ni na krmokolj bez doprinosa

25. Decembra 2025. — 12:18

Tužilaštvo dvije i po godine istražuje sumnjive nabavke OC „Jahorina“  

25. Decembra 2025. — 11:55

„Eko toplane“ ucjenjuju Grad i Banjalučane

25. Decembra 2025. — 10:40

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.