NJUJORK, U ovako informatizovanom svijetu svi smo vlasnici barem jedne, a vjerovatno i više lozinki koje bi idealno trebale biti teške da bi se nasumično pogodile, a istovremeno pamtljive uobičajenom ljudskom mozgu.
Ove dvije stvari su uglavnom direktno suprostavljene, pa je tako lozinka koju je teško provaliti obično neka tipa yAzfgrt3GGH, a ona laka je prije tipa Pero, 123(456) ili lozinka, koje je sve – pogađate – lako provaliti.
Rješenje je biometrijska lozinka – bilo da se radi o glasovnoj lozinki, otisku prsta, analizi kucanja ili nečemu drugom. U filmovima su one uobičajene već decenijama, ali su u stvarnosti relativno rijetke, premda već imamo i tastature i prenosnike s ugrađenim čitačima otiska prsta.
Sve ovo će se vrlo brzo promijeniti, već krajem ove i iduće godine, tvrdi direktor PayPala Dejvid Markus u izjavi za BBC.
„Želimo se maknuti od lozinki i prebaciti se na čitače otisaka prstiju ugrađene u mobilne telefone. Već krajem godine vidjećete ovu pojavu, a masovnije od početka iduće godine.”
To je dio programa Fido Alliancea, čiji su osnivači baš PayPal i Lenovo (uz druge, manje firme), a koji propagira online autentikaciju čitanjem otiska prsta ili korišćenjem autentikacijskog tokena koji svako nosi sa sobom. Problem lozinki je ključan za PayPal koji je prošle godine imao 145 milijardi dolara prometa, od čega je 10 odsto kupovina bilo obavljeno s ručnih uređaja. Bizlife.rs