RIJEKA, ‘Investicija od 200 miliona evra? Pa, to nije puno’, rekao je predstavnik Kancelarije za međunarodne odnose Centralnog komiteta komunističke partije Kine. Naime, njegova je delegacija posjetila Rijeku, i proučila sve uslove investiranja u riječku luku.
Između ostalog, navedeno je predstavnicima Lučke uprave da Rijeka ne mora biti samo hrvatska, “već svjetska luka s najkraćim putem od Azije do Evrope, luka u kojoj bi i kineske kompanije mogle naći interes za investicije”, prenosi Novi list.
Ipak, napomenuo je i da problem predstavlja slaba pokrivenost količina uvezene kineske robe s izvozom u obrnutom smjeru.
“Ako ćemo iz Rijeke vraćati prazne kontejnere onda je možda isplativije putovati sedam dana duže do Hamburga ili Rotterdama”, procjenio je Jiarui.
Predstavnici Lučke uprave Rijeka odgovorili su mu da se udio izvoza prema Kini posljednjih godina povećao, a najavili su da će taj trend biti još jači nakon što Hrvatska uđe u EU, i nakon što se izgradi pruga.
Na pitanje kada će pruga biti dovršena Kinezi takođe nisu dobili konkretan odgovor, jer se trenutno radi na projektovanju, a rokovi zavise od osiguranja finansijske konstrukcije.
Kineze je takođe zanimalo koje povlastice Hrvatska nudi investitorima, bilo da je riječ o oslobađanju od poreza ili drugim pogodnostima, ali za odgovor su upućeni prema Agenciji za unapređenje investicija i ulaganja, koja će pak uskoro biti ukinuta.
Što se tiče gore navedene investicije od 200 milijuna evra, procjenjuje se da bi toliko trebalo uložiti za prenamjenu Delte i Porto Baroša, što je Kinezima ‘prava sitnica’.