PEKING – Kineski tehnološki giganti će u narednih nekoliko godina značajno promijeniti tržište električnih automobila, ocjenjuje nemački ekspert Ferdinand Dudenhefer.
“Izgleda da ćemo vidjeti do sada najveću transformaciju branše” navodi Dudernhefer u novoj studiji kineskog tržišta automobila, najvećeg na svijetu.
U centru pažnje su uz nekolicinu drugih visokotehnološki koncerni Huawei i Xiaomi, u Evropi poznatiji kao proizvođači mobilnih telefona.
Njemački ekspert ukazuje da te i druge tehnološke firme u partnerstvu sa proizvođačima automobila razvijaju softver za inteligentna vozila.
Kao primer naveo je Xiaomijev model SU7 i liniju e-automobila Avatr koju je Huawei razvio sa proizvođačem baterija CATL i drugim firmama.
SU7 ne sklapa Xiaomi, nego kineski proizvođač BAIC, dok Huawei u automobile Avatr ugrađuje svoj operativni sistem Harmony, ukazuje Dudenhefer.
To je svojevrsna zamjena uloga u automobilskoj industriji, jer proizvođači sklapaju vozila i snabdijevaju tehnološke gigante, koji automobile ubacuju u informacioni ekosistem i čine ih inteligentnim.
“Puko savijanje lima postaje dosadno” napisao je Dudenhefer.
Kina je vodeće tržište e-automobila i poprište žestoke međunarodne konkurencije. Vode domaći proizvođač BYD i američki Tesla, dok njemačke firme kaskaju daleko iza.
Fabrika sa juga Kine je u posljednjem kvartalu 2023. prvi put u prodaji pretekla Teslu.
“Za deceniju BYD će preteći japansku Toyotu” sada prvog prodavca automobila u svijetu, ocjenjuje njemački stručnjak.
DPA