PEKING – Rastuća kineska potražnja za automobilima marke Mercedes-Benz i više cijene povećale su dobit njemačkog proizvođača luksuznih automobila Daimlera u prvom tromjesečju, pokazuje preliminarno izvješće, objavljeno u petak.
Prilagođena dobit prije kamata i poreza skočila je u prvom tromjesečju na pet milijardi evra, sa 719 milijuna evra u istom prošlogodišnjem periodu kada su rezultate pritisnula ograničenja uvedena radi suzbijanja prvog vala pandemije koronavirusa.
U odgovarajućem razdoblju 2019. godine iznosila je 2,3 milijarde evra, prenosi Hina.
Kompanija je u perioduu od januara do marta u Kini prodala 220.529 vozila marke Mercedes-Benz, za 60 odsto više nego u istom prošlogodišnjem periodu. U Evropi prodali su ih 192.302, tek 1,8 odsto više nego u istom periodu 2020. godine.
“Povoljan zamah prodaje u Mercedes-Benz Carsu nosile su sve vodeće regije, a posebno Kina, i snažno je podupro kombinaciju proizvoda i određivanje cijena u prvom tromjesečju”, objavio je Daimler.
Prodaja u Kini odražava ubrzanje ekonomskog oporavka u azijskom divu u prvom kvartalu, na 18,3 odsto na godišnjoj razini. Budući da nisu mogli putovati, bogatiji kineski potrošači iskoristili su raspoloživi dohodak za kupnju luksuznih artikala.
Kineski potrošači pomogli su u oporavku Daimlera već u 2020., potaknuvši rast prodaje u drugoj polovini godine i nadomjestivši slabiji rezultat u drugim regijama.
I Daimlerov njemački konkurent Volkswagen izvijestio je danas o skoku prodaje u Kini, za čak 65 odsto.
Automobilski sektor teško pogađa nestašica ključnih poluprovodničkih čipova, koja je prisilila nekoliko kompanija, uključujući Ford, General Motors i VW, da smanje ili prilagode proizvodnju.
Nestašica je uglavnom poštedjela Daimler, koji je nije komentirao.
Kompanija će objaviti detaljne kvartalne rezultate 23. april. Agencije