VAŠINGTON, Automobilska marka „Hamer“ američkog „Dženeral motorsa“ suočena je sa gašenjem nakon što je potencijalni kineski kupac povukao ponudu, jer nadležna regulatorna agencija nije odobrila kupovinu vrijednu 150 miliona dolara.
Kineski „Tengžong“ saopštio je da povlači ponudu, pošto “nije u mogućnosti da dobije odobrenje u okviru predloženog roka“, prenose kineski mediji.
Uprava „Dženeral motorsa“ pokušavala je da zaključi posao do kraja februara, ali je sada objavila da će ugasiti automobilsku marku koja joj stvara gubitke.
Ovo je još jedan udarac za posustalog američkog giganta, koji pokušava da fokusira poslovanje na svoje četiri ključne marke – „Ševrolet“, „Kadilak“, „Bjuik“ i „Dži-Em-Si“.
„Razočarani smo zbog toga što sporazum sa Tengžongom nije mogao da bude dovršen. Dži-Em će sada blisko sarađivati sa zaposlinima u Hameru, dilerima i snabdjevačima radi gašenja tog poreduzeća na organizovan i odgovoran način“, izjavio je Džon Smit, potpredsjednik „Dženeral motorsa“ za korporativno planiranje i saradnju.
On je dodao da Kina želi ekonomski prihvatljiva vozila koja manje zagađuju okolinu, a ne automobile koji troše mnogo goriva i emituju velike količine štetnih gasova.
„Hamer“ je automobil velikih dimenzija zasnovan na terenskom vozilu američke vojske. U svijetu je postao poznat kao statusni simbol bogatih i nekada omiljeno vozilo guvernera Kalifornije Arnolda Švarcenegera.
Gašenje ove marke potrajaće nekoliko mjeseci, a „Dženeral motors“ je obećao da će u budućnosti poštovati garancije, a vlasnicima vozila pružati usluge servisa i prodaje rezervnih dijelova.