NJUJORK, Kina je prvi put u posljednje dvije decenije izgubila status najprivlačnijeg investicionog odredišta za japanske kompanije.
Prema rezultatima danas objavljenog istraživanja Japanske banke za međunarodnu saradnju (JBIC), do pada interesovanja za investiranje u Kinu došlo je uslijed viših troškova rada i bilateralne napetosti.
Na čelnu poziciju sa ranijeg trećeg mjesta izbila je Indonezija, zahvaljujući širokom spektru sektora – od automobilskog do elektronskog, dok je Kina skliznula na četvrto mjesto, iza Indije i Tajlanda.
Kina je 21 godinu smatrana najperspektivnijom destinacijom za širenje poslovanja u inostranstvu, objavio je američki sajt “Global post”.
JBIC je od japanskih kompanija koje posluju u inostranstvu tražila da imenuju pet zemalja i regiona sa najboljim izgledima za poslovanje u naredne tri godine.
Od skoro 500 ispitanih kompanija, 44,9 odsto je ocijenilo Indoneziju kao dobru destinaciju za poslovanje, dok je popularnost Kine pala na najnižih 37,5 odsto sa ranijih 62,1 odsto.
Među kompanijama koje su izostavile Kinu sa ovogodišnje liste, četiri od njih 10 je, kao gorući problem, istaklo više troškove rada i probleme sa zapošljavanjem dovoljnog broja radnika. Tanjug