Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

    24. Decembra 2025. — 14:17

    Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

    24. Decembra 2025. — 14:06

    Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

    24. Decembra 2025. — 13:34

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

    24. Decembra 2025. — 12:42

    BiH dobija nove novčanice

    24. Decembra 2025. — 09:56

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

    24. Decembra 2025. — 16:00

    Račić: Neophodno restrukturiranje javnih preduzeća

    23. Decembra 2025. — 14:19

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Singapur i dalje ima najmoćniji pasoš

    24. Decembra 2025. — 10:45

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Američka ekonomija porasla najjače u dvije godine

    24. Decembra 2025. — 11:27

    “Gasprom” smanjuje investicije za 5,6 milijardi evra

    24. Decembra 2025. — 09:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kilometar duplo mjere

Kilometar duplo mjere

capital.bacapital.ba19. Septembra 2010. — 06:50Nema komentara5 minuta čitanja

BEOGRAD, Za 300 dinara u Beogradu taksi pređe manje od tri kilometra, dok za istu sumu u Užicu može da obiđe – tri kruga oko grada. Razliku u cijenama taksisti pravdaju većim troškovima u prijestonici. Ističu, međutim, da je čak i cijena u glavnom gradu ispod ekonomske, dok je u provinciji, kažu – nerealna.
Novi propisi koje će uskoro predložiti Ministarstvo infrastrukture taksistima će donijeti dugo priželjkivanu jedinstvenu cijenu, a građanima, po svoj prilici, poskupljenje taksi prevoza i novi udar na budžet.
U većini gradova start košta između 19 i 75 dinara, a kilometar vožnje košta između 30 i 40 dinara. Ponegdje je jeftinije koristiti taksi nego gradski prevoz. U Beogradu samo za start treba izdvojiti 140 dinara, dok kilometar vožnje u prvoj tarifi košta 55, a u drugoj 70 dinara. Kako objašnjavaju u Sindikatu taksista i autoprevoznika “Nezavisnost”, ekonomski isplativa cijena bila bi oko 83 dinara za pređeni kilometar.
– Na cijenu taksi usluga utiču troškovi nabavke goriva, amortizacije, obaveze prema državi i zarada koja pripada vozaču – kaže Branko Vitorović, iz “Nezavisnosti”. – Problem je što u ovoj oblasti vlada haos zbog čega je nemoguće izboriti se za realnu cijenu na tržištu. U Srbiji ima 16.000 taksista, od čega samo u Beogradu oko 8.500. Sa tolikom konkurencijom važno je samo doći do što većeg broja vožnji zbog čega dolazi do obaranja cijene. U glavnom gradu takmičimo se s nerealnim popustima, a u ostatku Srbije cijene su ispod svake granice. To nikome ne ide u korist jer građani onda dobijaju lošu uslugu, a vozači su primorani da izbjegavaju obaveze prema državi.
O visini cijene u većini gradova dogovaraju se predstavnici taksi udruženja na zajedničkim sastancima. U Beogradu je u ovo uključena i gradska uprava, koja određuje maksimalnu cijenu. Ovakvu praksu kritikovali su mnogi jer smatraju da je riječ o ugrožavanju konkurencije. U nekoliko navrata reagovala je i Komisija za zaštitu konkurencije. Izmjenama Zakona o prevozu u drumskom saobraćaju, koje priprema Ministarstvo za infrastrukturu u dogovoru sa taksistima, ovo će biti legalizovano.
Lokalna zajednica imaće obavezu da u dogovoru sa predstavnicima taksi asocijacija odredi najmanju cijenu koje će morati da se pridržavaju svi taksisti na njihovoj teritoriji.
U Komisiji kažu da država ima pravo da u određenim slučajevima propisuje cijenu umjesto da se ona formira na tržištu.
– Trebalo bi da se svaki takav propis prije nego što bude usvojen dostavi nama na razmatranje, ali u praksi to gotovo nikada nije slučaj – kaže Dijana Marković-Bajalović, predsednik savjeta Komisije. – U ovom slučaju trebalo bi videti zbog kojih razloga država određuje jedinstvenu cijenu.
Izmjenama zakona biće ukinut i popularni popust na poziv koji već godinama postoji u Beogradu.

Novi Sad
Aktivno je između 3.000 i 5.000 taksista, legalnih i “divljih”.
Prevoznici sami određuju cijenu na sastancima svih 17 udruženja. Od dogovora uglavnom ne odstupaju, pa “start” košta od 25 do 35 dinara, a cijena po kilometru od 35 do 47 dinara. Minimalna gradska vožnja je od 80 do 100 dinara.

Subotica
Radi 30 udruženja, pa “divljih” prevoznika gotovo da nema. Cijena starta je različita – kreće se od 19 do 35 dinara. Kod pojedinih prevoznika taksimetar na početku miruje dva i po kilometra “ukopan” na 80 dinara, što je i minimalna cijena vožnje.

Užice
“Start” i prvi kilometar koštaju samo 49 dinara, a svaki sljedeći mušterije plaćaju 51 dinar. To znači da prevoz s jednog na drugi kraj grada košta od 100 do 200 dinara – račun je niži od onog u javnom autobuskom prevozu.

Kragujevac
Radi 630 legalnih taksi vozila. Problem je linijski taksi, koji nije legalan. Taj prevoz, međutim, koristi veliki broj Kragujevčana, jer voze po cijeni autobuske karte. Cjenovnici se, inače, formiraju slobodno. Start je uglavnom 40 dinara, pređeni kilometar 30, a sat čekanja 300 dinara.

Kruševac
Najveći broj taksi udruženja i taksista start naplaćuje 30, a kilometar vožnje od 40 do 43 dinara. Samo dva udruženja nisu prihvatila dogovor sa kolegama i start naplaćuju 25 dinara. Minimalna cijena vožnje je 70 dinara, ali ima taksi prevoznika koji minimum naplaćuju 100 dinara.

Novi Pazar
“Start” košta od 30 do 50 dinara, a svaki kilometar se, zavisno od firme, plaća od 40 do 50 dinara. Postoji minimalna cijena vožnje koju koriste linijski taksisti (za 50 dinara voze i po pet-šest kilometara), među njima je puno nelegalnih.

Niš
Postoji petnaestak registrovanih firmi koje se bave taksi prevozom, a ulicama krstari oko 600 vozila, od kojih je 350 zvanično registrovanih i sa legalnim oznakama. “Start” košta 75 dinara, dok je cijena kilometra 35 dinara u dnevnoj i 41 dinar noću. Minimalna cijena vožnje ne postoji, a “divlji” voze – na pogodbu.

Vranje
Minimalna cijena vožnje samo 50 dinara. Udruženje taksista ne postoji, pa šest taksi firmi i njihove samostalne kolege, kojih je oko 250, sami određuju cijenu. “Start” košta do 40 dinara, a kilometar između 35 i 65. Noćna tarifa je pet dinara skuplja.  Novosti

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakParmezan i pršut postaju novo zlato
Sljedeći članak Srbija bez tapija

Povezani članci

ENERGETIKA 01 minuta čitanja

RiTE Gacko ide u trodnevni zastoj

NOVOSTI 02 minute čitanja

Milan Novitović pravosnažno osuđen na godinu dana zatvora

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

CIK pokreće postupak protiv Nikoline Šljivić

24. Decembra 2025. — 14:1701 minuta čitanja

U CIK-u smatraju da postoji eventualna nespojivost funkcija

Injac i Garača naplatili ERS-u 1,3 miliona KM provizija

24. Decembra 2025. — 14:06

Vlada novim softverom rješava kolaps u javnim preduzećima

24. Decembra 2025. — 13:34

ERS dokapitalizovao RiTE „Ugljevik“ zbog duga prema Slovencima

24. Decembra 2025. — 12:42

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.