BEOGRAD, Na Koridoru 11 na dionici Ub–Lajkovac kod Nepričave bageri stoje, tek po koji kamion se pokrene da prebaci zemlju s jednog kraja na drugi.
Umjesto zvuka teške mehanizacije, u daljini čuje se lavež pasa i cvrkut ptica. Čista idila, reklo bi se, da na ovoj dionici ne treba za godinu dana da osvane moderna saobraćajnica.
Reporteri Blica zaputili su se tako u petak u Nepričavu da vide kako napreduju radovi na izgradnji koridora 11. Naišli smo na desetak radnika i otprilike isto toliko kamiona i bagera.
Na pitanje zašto sve stoji, radnici gotovo u glas kažu da smo došli u vrijeme ručka, pa da nam se zato čini da se ništa ne radi. Ipak, koji minut kasnije, tiho, u razgovoru priznaju da baš i ne ide sve po planu. Kažu nema para, pa nema ni posla. Zato nam pokazuju da su preko čuvene lajkovačke pruge očistili 600 metara, koliko je i planirano.
Iako sve liči na samo dobro utabane njive, nadležni kažu da radovi teku po planu i da će put biti gotovo u predviđenom roku. To je potvrdio i Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, kada smo mu rekli da nam se čini da mašine stoje i pitali ga kako napreduju radovi.
“Ni ja vas ne učim kako da pišete, tako ni vi ne možete da znate kako izgledaju pripremni radovi. Radnici se ‘rasturaju’ od posla. Svi radovi idu po planu i nema nikakvih problema”, objašnjava Mrkonjić. Odgovarajući na kritike u vezi sa sporom izgradnjom autoputeva, on kaže da posao ide sporo jer se godinama nije ništa radilo.
Da se svi planovi po pitanju radova na Koridoru 11 odvijaju kako treba, mišljenja je i Ivanko Terzić, savjetnik u Ministarstvu za infrastrukturu. On, naime, napominje da više nema nikakvih problema, odnosno da je svaki slučaj eksproprijacije riješen. Iako su reporteri Blica pričali sa meštanima obližnjeg Lajkovca, koji kažu da je opština nudila za ar 100 evra umjesto 50, Terzić tvrdi da to nije istina.
“I na koridoru 10 je nuđeno 100 evra po aru, pa smo isti princip primjenili i u Nepričavi. Pozivam svakoga ko misli da je prevaren da se javi i to ćemo ispraviti. Trenutno od 12,5 kilometara trase nema nijednog nerješenog slučaja eksproprijacije”, izričit je Terzić, dodajući da na ovoj dionici trenutno radi od 120 do 130 radnika.
Međutim, iako u Ministarstvu infrastrukture tvrde da je sva eksproprijacija riješena, Ratomir Todorović, direktor Planuma, firme koja učestvuje u konzorcijumu, kaže da radovi kasne, jer je tek prije dva dana riješena eksproprijacija. “Ima još zemlje koja je sporna, ali očekujemo da će i ovaj problem biti riješen u narednim danima”, kaže on.
Podsjetimo, radove na Koridoru 11, odnosno autoputu ka Južnom Jadranu, na dionici Lajkovac–Ub kod Nepričave, svečano je otvorio još 29. jula ministar Milutin Mrkonjić.
Koridor 11 do kraja naredne godine
Vrijednost radova na Koridoru 11 sa PDV je 8, 6 milijardi dinara, a angažovan je konzorcijum firmi u kome učestvuju Putevi Beograd, Planum i Putevi Užice. Završetak radova planiran je za 26. decembar sljedeće godine. Kako kaže Ivanko Terzić iz Ministarstva za infrastrukturu, od ukupno 12,5 kilometara raščišćeno je 10,7 kilometara, obilježena trasa i pripremni radovi privode se kraju. Blic