BANJALUKA, Privredna komora RS juče je na inicijativu domaćih proizvodnih preduzeća započela projekat promocije proizvoda iz RS pod motom “Naše je bolje”.
Dragica Ristić, direktor Privredne komore RS, kazala je na prezentaciji projekta da kampanja, koju su podržavala resorna ministarstva i institucije u RS, ima za cilj podizanje svijesti građana o kvalitetu domaćih proizvoda i unapređenja privrede RS.
“Kupovinom domaćih proizvoda čuvaju se radna mjesta, obezbjeđuju sredstva za školstvo, te novac za fondove penzionog i zdravstvenog osiguranja i dječje zaštite. Na taj način se pomažu naša preduzeća i smanjuje deficit u robnoj razmjeni”, istakla je Ristićeva.
Naglasila je da se radi o sveobuhvatnoj kampanji koju započinju putem medija u RS prikazivanjem promotivnih video-spotova, emitovanjem radio-džinglova, objavom članaka u štampi i dijeljenjem letaka. Akcija se u prvoj fazi odnosi na domaće prehrambene proizvode za šta je, kako je rečeno, dobijena podrška tržnih lanaca i marketa “Delta Maxi”, “Mercator”, “Orion 3” i “Fructa Trade”.
“U drugoj fazi projekta imamo za cilj identifikaciju kvalitetnih domaćih proizvoda na kojima se planiraju istaći prepoznatljive oznake ‘proizvedeno u Srpskoj’. U kampanju u predstojećem periodu namjeravamo uključiti ne samo preduzeća iz prehrambene industrije, već i svih drugih”, kazala je Ristićeva.
Vladan Andrić, direktor “Vitinke” iz Zvornika, rekao je da su proizvođači iz RS već duže vrijeme insistirali na sprovođenju ovakve kampanje smatrajući da će ona donijeti rezultate. Direktor banjalučke firme “Euro-hem” Nenad Opačić kazao je da RS zadnja u okruženju započinje s akcijom promocije domaćih proizvoda, izražavajući nadu da će uspjeti da nadoknadi propušteno.
Dragutin Bošković, predsjednik Pokreta potrošača RS, kazao je da su domaći proizvodi bezbjedniji i dobrim dijelom kvalitetniji od uvoznih.
“Ako SAD mogu sprovoditi kampanju ‘Kupujmo američko’, a slično rade i zemlje EU, zašto to ne bi radila i RS. To nije u suprotnosti s principima otvorenog tržišta, kako neki žele prikazati”, naglasio je Bošković. Nezavisne novine
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ovaj slogan “Naše je bolje” bi možda mogao da ima opravdanje u Njemačkoj ili u Japanu, ali kod nas…?! Privrednoj komori bi bilo bolje da radi na stvaranju boljih uslova za izvoz i prezentaciju naših proizvoda u inostranstvu, npr. na sajmovima. Ljude treba osvjestiti o važnosti kupovine domaćih proizvoda, ali ovaj slogan je pretenciozan i neutemeljen (čast nekolicini proizvoda).