Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Počela isplata penzija za 293.212 korisnika

    8. Decembra 2025. — 10:57

    Mrežarina u Srpskoj poskupljuje za 20 odsto

    8. Decembra 2025. — 10:31

    TE Ugljevik ponovo nije na mreži

    8. Decembra 2025. — 09:59

    Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

    6. Decembra 2025. — 11:16
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Megaprojekat na pomolu: Kina planira da iskopa kanal kroz Balkan (VIDEO)

    8. Decembra 2025. — 11:05

    Budimpešta i Bratislava osporiće zabranu uvoza ruske nafte i gasa

    8. Decembra 2025. — 09:00

    Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

    7. Decembra 2025. — 15:44

    Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

    7. Decembra 2025. — 14:57
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Kamenolomi navijaju za Koridor 11

Kamenolomi navijaju za Koridor 11

capital.bacapital.ba25. Decembra 2010. — 08:12Nema komentara4 minute čitanja

BEOGRAD, Različita mišljenja kuda bi trebalo da prođe trasa budućeg Koridora 11 od Beograda do Obrenovca. – Ako ide desnom obalom Save treba mnogo kamena i šljunka da se sanira klizište Umka–Duboko.

Da li će se od Beograda do Obrenovca stizati budućim Koridorom 11 s desne ili lijeve obale Save moraće da odluči nezavisna komisija, koju će najvjerovatnije formirati Nacionalni savjet za infrastrukturu. Država se na ovaj korak odlučila zato što, navodno, postoji snažan „kamenolomski lobi” za trasu preko Ostružnice, Umke i Bariča (odnosno preko klizišta). Jer za saniranje klizište Umka–Duboko, prema proračunu našeg izvora iz Vlade Srbije, potrebno je da kamenolomi neprekidno rade dvije godine. Da bi bili sigurni da su odabrali najbolje rješenje, članovi Nacionalnog savjeta su preko „Puteva Srbije” ipak naručili izradu još jedne varijante autoputa od Surčina, Novog Beograda, mosta na Savi do Obrenovca.
U vrijeme kada je trasiran autoput Horgoš – Požega, koji su koncesijom trebalo da grade austrijske firme Alpina i Por, članovi kabineta tadašnjeg ministra Velimira Ilića presjekli su dilemu i odlučili da autoput ide desnom obalom Save. Institut za puteve je, po ministrovom nalogu, prije pet godina sačinio idejni projekat. Izgradnja je, prema tom proračunu, trebalo da košta oko 110 miliona evra. Da bi umirili klizište, projektanti su predvidjeli izgradnju kamene brane posred Save za koju je potrebno oko 1,3 miliona kubika kamena i nešto manje od devet miliona kubika šljunka i pijeska. Koncesionari su, međutim, imali primjedbe na to idejno rješenje, jer su se plašili da im banka neće obezbjediti pare za autoput preko klizišta.
Odmah potom, slučajno ili ne, austrijski Alas holding kupio je četiri kamenoloma, među kojima su i oni na Rudniku i Fruškoj gori. Da li je to učinio zbog izgradnje ove trase Koridora 11, ipak je u domenu spekulacije. Doduše i zainteresovanost francuskog Lafarža za kupovinu Preduzeća za vodne puteve PIM, upravo se vezuje za potencijal kamenoloma Krčedin i Golubac, aktuelnih u vrijeme kada se u zemlji grade stotine kilometara autoputa.
Kako god, Saobraćajni institut CIP do polovine februara trebalo bi da uradi idejni projekat za autoput od Obrenovca lijevom stranom Save, koju preskače mostom i ide ka Surčinu i Novom Beogradu, gdje se uliva u ulice Vojvođansku i Jurija Gagarina. Tako nastaje najkraća veza južne Srbije sa aerodromom, ali i sa budućim mostom Zemun–Borča.
Prema objašnjenju Dragoljuba Jarića, šefa projektnog tima CIP, ova varijanta bila bi za tri kilometra duža i koštala bi oko 107 miliona evra. Na njoj nema objekata za rušenje i bila bi urađena prema svim urbanističkim parametrima. Dok bi na desnoj obali Save, ukoliko tuda bude prolazio autoput, morale da budu uklonjene stotine kuća. Ova varijanta bliska je djelu profesora Građevinskog fakulteta, ali i rukovodstvu Beograda, kako se može čuti.
Milutin Ignjatović, direktor CIP, tvrdi da kroz klizište Duboko ne može da se gradi autoput. Stabilnost, kaže on, mora da bude zagarantovana i uvjerava da se autoputevi nikada ne grade preko klizišta ako to ne mora.
– Umka i Duboko ubrajaju se među najveća klizišta na Balkanu. A postoje i sekundarna klizišta za koja je potreban novac da bi se umirila. Problem je kako nabaviti predviđenu količinu kamena i šta ako ne bude mogao da se doveze rekom. Transport kopnenim putem je daleko skuplji. Pomjeranjem Save na drugu stranu potpuno bi se promijenio tok reni bunara – kaže Ignjatović i upozorava da bi se sav saobraćaj sa ove dionice slio kod Beogradskog sajma.
S druge strane, Dragutin Kalezić, direktor Zavoda za projektovanje trasa u Institutu za puteve, kaže da su prije dvadesetak godina proučili sve varijante povezivanja Beograda sa Obrenovcem i izabrali pomenutu preko Ostružnice i Umke kao najbolju.
– Njen efekat ogleda se u tome što bi klizišta bila sanirana za vijek vijekova. Tako bi opstalo 500 kuća. U suprotnom, morale bi da budu porušene. Netačno je da na klizištu ne može da se gradi autoput jer mu onda u Srbiji, koja ih je prepuna, nigdje ne bi bilo zgodno mjesto – kaže Kalezić i dodaje da bi zaustavljanjem klizišta značajno bili povećani plovidbeni kapaciteti Save.
Bez obzira na mišljenja da kamenolomi ne mogu da proizvedu dovoljno kamena, Kalezić kaže da Institut ima uvjeravanja da domaći kamenolomi mogu da proizvedu potrebnu količinu kamena. U zaključcima Inženjerske akademije, Udruženja građevinskih inženjera i Srpskog društva za puteve (koji podržavaju izgradnju ove varijante autoputa) navodi se da je ona kraća za 9,1 kilometar, da bi se troškovi putovanja smanjili za 30 miliona evra, a troškovi održavanja autoputa bili bi manji za 5,7 miliona evra. Politika

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakReforme se nastavljaju, a inflacija raste
Sljedeći članak Moguća neustavnost odluke o privremenom finansiranju

Povezani članci

Svijet 03 minute čitanja

Megaprojekat na pomolu: Kina planira da iskopa kanal kroz Balkan (VIDEO)

Capital teme 01 minuta čitanja

Počela isplata penzija za 293.212 korisnika

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Počela isplata penzija za 293.212 korisnika

8. Decembra 2025. — 10:5701 minuta čitanja

Prosječna penzija iznosi 652 KM

Mrežarina u Srpskoj poskupljuje za 20 odsto

8. Decembra 2025. — 10:31

TE Ugljevik ponovo nije na mreži

8. Decembra 2025. — 09:59

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

6. Decembra 2025. — 11:16

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.