LONDON, Potrošačko udruženje Vič iz Velike Britanije došlo je do saznanja da neki supermarketi na akcijama zapravo varaju kupce.
To udruženje je obavilo veliko istraživanje u kojem su kroz godinu dana pratili cijene više od 700.000 proizvoda.
Naime, istraživanje je pokazalo da supermarketi mame kupce tobožnjim akcijama i sniženjima, gdje zapravo dižu umjesto da spuštaju cijene proizvoda, piše Daily Mail.
Manipulisanjem cijenama supermarketi stvaraju iluziju da na akcijama štedite novac.
Na primjer supermarket Asda povećao je cijenu jedne čašice jogurta Müller s 30 na 61 peni kada je na akciji nudio kupovinu 10 čaša jogurta po cijeni od 4 funte. Kad je akcija završena, cijenu jogurta vratili su na 30 penija.
Takođe, Tesco je na primjer prodavao pivo Becks po ‘sniženoj’ cijeni čak 190 dana, a po navodno pravoj cijeni pivo se prodavalo samo 70 dana. Slično je napravio i Ocado: jagode su po cijeni od 3,89 do 4,38 funti prodavali samo 13 dana, nakon čega su ih prodavali po ‘sniženoj’ cijeni od 2,25 funti idućih 112 dana.
Takođe, otkriveno je i da je Asda prodavala zubnu pastu Aquafresh Milk Teeth Toothpaste s porukom “Prije 1,74 funte, sad 1,15 funti”, iako se ta zubna pasta baš nikad nije prodavala po toj cijeni.
U prozvanim supermarketima Tesco i Asda otkrivene su varke pripisali – ljudskoj grešci. “Mi smo samo ljudi i povremeno griješimo”, saopšteno je iz Asde. Online trgovina Ocado takođe je navela da je došlo do greške u cijenama jagoda, prenose agencije.