BEOGRAD, Svako od nas je kupac, a neki su ujedno prodavci i to odlični.
Ono što ih razlikuje od prosječnih je iskustvo koje ih je naučilo kako da namame ljude i privuku njihovu pažnju.
Živojin Petrović, doktor ekonomskih nauka i preduzetnik, podigao je trgovačku dovitljivost na viši nivo. On je na svom Tviter nalogu napisao savjete kako je privlačio mušterije u svojoj firmi „Procesor komerc”, koja prodaje tehniku.
Lekcija broj 1
Stavim popust 15 odsto, slabo ide. Onda ulubim rukom sa strane uređaj, napišem popust zbog oštećenja 15 odsto i ide kao alva.
Lekcija broj 2
– Na uređaje koje niko nije kupovao napišem „prodato”, „rezervisano”, „kaparisano”… I odmah svi traže isti takav. Cijena nije važna.
Lekcija broj 3
– Na uređaj koji dugo nije prodat napišem „Uzorak. Nije za prodaju”. I svi baš taj hoće. Onda zovem magacin, pa kao preko veze.
Lekcija broj 4
– Sa uređaja koji se slabo prodaje skinem cijenu i odmah se svi raspituju za isti.
Lekcija broj 5
– Kupci su mi uvijek tražili novo. Ok, ako već nemam stalno nove modele, dnevno sam premještao istu robu po izlogu i radnji – i eto novog.
Lekcija broj 6
– Na svim TV-ima u prodavnici namjestim isti program, ali samo na modelu koji se najslabije prodaje pustim fudbal.
Lekcija broj 7
– Uvijek sam vodio računa da u radnji imam podjednako interesantne robe i za muškarce i za žene. U suprotnom, kupovina kraće traje, prenose agencije.