BANJALUKA, Miris vanile žene potstiče na kupovinu odjeće. Muškarcima su draži jaki mirisi. Ovo je samo primjer šta sve vlasnici trgovina znaju i imaju na pameti u vođenju poslovanja. Znaju i da je kupcima najprijatnija temperatura od 19 stepeni Celzijusa.
Ako prodaju vino, najbolje je da kupci čuju klasičnu muziku. Sve to spada u prodajne strategije. Oko 70 odsto proizvoda kupujemo neplanirano. Odlučimo se za njih u prodavnici i zbog emocija. Trgovci znanje o tome koriste koliko god mogu. Prodavnice se uređuju tako da kupci dođu u kontakt sa što većim brojem proizvoda. Ali, moguće je braniti se od psiholoških prodajnih strategija. Najčešći savjet je da kupac ostane kritičan i pokuša ostati svjestan “trikova” koje trgovci koriste. Pomaže i priprema. Prije kupovine treba sastaviti detaljan popis, a u trgovinu ponijeti novca koliko je potrebno samo za robu s popisa. Dobro je i prije se raspitati za cijene pa unaprijed znati koji je najpovoljniji proizvod.
16 TRGOVAČKIH TRIKOVA ZA VEĆE RAČUNE
1. Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu
2. Zona kočenje odmah nakon ulaza treba smiriti kupce kako ne bi žurili
3. Palete ili stolovi postavljeni u prolaze kao zapreke koče kupce u kretanju
4. Dugi regali sprečavaju da kupci nalaze prečice u trgovini. Vide više proizvoda
5. Kupci koji vide robu na paletama prije će ih kupiti. Strahuju da ih sutra neće biti
6. Velika pakovanja i znakovi jakih boja upućuju na to da je proizvod povoljan
7. Što su kolica veća, kupci u njih stave više proizvoda. Žele ih napuniti
8. Mekan pod usporava kolica. Time kupac primjećuje veći broj proizvoda koji su u ponudi
9. Svima potrebni proizvodi su na kraju trgovine. Kupac mora proći cijelu prodavnicu
10. Kombinovano postavljanje proizvoda- pokraj špageta su skupi umaci
11. Jeftiniji proizvodi se nalaze dole lijevo da se kupac mora sagnuti
12. Skupi proizvodi postavljeni su u visini očiju i nadohvat kupčeve ruke
13. Jeftini, srednje skupi i jako skupi proizvodi stoje zajedno, kupci biraju srednje
14. Veliki izbor u prvoj trećini regala usporava kupce jer ih pokušava vidjeti
15. Nakon trećine regala je pozornost najveća. Tu stoji ono što se mora prodati
16. Proizvodi oko kojih djeca gnjave, kao čokoladice i igračkice su kraj kase Izvor: 24sata.hr