NJUJORK, Mala je vjerovatnoća da ćete sve svoje obaveze uspjeti riješiti na vrijeme, bez odlaganja i izmjene dnevnih planova. Trik postizanja svega što želite nije uvijek da uradite sve, već da uradite ono što je važno.
Biti produktivan znači znati kako da koristite svoje vrijeme najracionalnije. Biti produktivan znači racionalizovati plan, organizovati obaveze tako da sve dočeka svoj red.
1. Odredite prioritete
Određivanje prioriteta je preduslov za adekvatno korišćenje vremena i ono se nekada svodi na obaveze koje nećete uraditi, više nego na one koje hoćete, jer prioriteta ima malo, a sporednih stvari mnogo više.
2. Počnite sa najzahtjevnijom stavkom i držite fokus
Postarajte se da prvo mjesto zauzima problem koji predstavlja vašu najveću brigu. Kada to riješite sve ostale će vam djelovati manje problematične i zabavnije, što će vas dodatno motivisati da budete produktivniji. Jutarnji časovi su, uglavnom, najpogodniji za obavljanje kompleksnih zadataka jer vaša energija i koncentracija tada na “uzlaznoj putanji”.
3.Koristite planer ili rokovnik
Na taj način nećete morati da pamtite, tačno ćete znati šta se i koliko od vas očekuje u kom trenutku. Dan ćete lakše prilagoditi svojoj energiji i sopstvenim mogućnostima, kako biste bili što produktivniji.
4. Analizirajte spisak svojih obaveza
Kako biste znali koliko obaveza možete da odradite u, najčešće, osam radnih sati, treba da analizirate svoje planove. Napravite listu “za uraditi” i ispišite sve što ste tog dana planirali da uradite. Od dobijene liste napravite spisak obaveza po prioritetu. Važno je da znate da to nije nepromjenjiva lista i da vi na nju možete uticati onako kako želite, jer postoje okolnosti pod kojima će ona morati da se mijenja i revidira.
5. Multitasking i maksimalno iskorišćenje vremena
Iako je za obavljanje nekih aktivnosti neophodno da na njih budete fokusirani i posvetite im svu svoju pažnju i energiju, postoje i oni koje možete rješavati nekoliko u isto vrijeme.
6. Upadice, telefoniranje i kolege…
Pokušajte da stavite ljudima do znanja da je potrebno da cijene vaše vrijeme i kada ste u velilkoj gužvi dolaze u dogovoreno vrijeme ili da vam manje bitne stvari javljaju mejlom a da vas ne prekidaju telefonom ili uživo. Stvar je u tome da stvari nikada neće biti savršene, ali ne moraju biti potpuno haotične i nasumične. Planirajte svoje vrijeme i upravljajte njim – ne dozvolite da ono upravlja vama. S media