SOFIJA – Sedmom Samitu država srednje i jugoistočne Evrope i Kine (16+1), održanom u Sofiji, u ime delegacije BiH prisustvovao je i ministar transporta i komunikacija BiH Ismir Jusko.
U izjavi za novinare, Jusko ističe kako je više puta isticao da je postojeći model finansiranja i izgradnje transportne infrastrukture u BiH poprilično iscrpljen, te da se BiH ne može oslanjati samo na evropske fondove.
“Nakon prošlogodišnjeg Samita 16+1, imao sam niz sastanaka s predstavnicima Kineske ambasade, kao i nekih kompanija koje su bile u potpunosti spremne preuzeti kompletan koridor 5c. Kao što imamo priliku vidjeti, te se aktivnosti već provode u RS, a nadam se da će i kolege iz FBiH slijediti taj primjer”, kazao je Jusko.
Sve susjedne zemlje, naglašava, u punom kapacitetu koriste kineske investitore i grade transportnu infrastrukturu.
“U ovom momentu, kad nam nedostaje kvalitetnih kompanija koje bi trebale transportnu infrastrukturu podići u BiH, trebamo iskoristiti ispruženu ruku”, navodi Jusko.
Pojašnjava da Ministarstvo na čijem je čelu trenutno radi na jednom izuzetno bitnom sporazumu – spajanju BiH, odnosno Sarajeva sa Pekingom preko Beograda ili Praga.
“Već smo u završnoj fazi pripreme tog sporazuma. Mislim da bi se to na sjednici Vijeća ministara BiH moglo naći u narednih mjesec do mjesec i po dana, a onda ide prema Predsjedništvu. Ja se u potpunosti stavljam na raspolaganje, kao i Ministarstvo na čijem sam čelu, da našim kolegama s nivoa entiteta budemo koordinatori na sastancima s potencijalnim privrednicima iz Kine. Mislim da ovu priliku trebamo iskoristiti na najbolji mogući način”, naglasio je Jusko.
Ističe kako se nada da bi ovaj sporazum mogao biti potpisan na 8. Samitu 16+1, koji će naredne godine biti održan u Hrvatskoj.
“Iskreno se nadam da će do tog momenta biti gotov. Ali sam uvjeren i da mi dosta prije toga možemo završiti sve administrativne predradnje neophodne za potpisivanje tog sporazuma”, zaključio je Jusko. Vijesti.ba