BEOGRAD, Sudbina američke kompanije „Ju-Es stil“ još je neizvjesna, ali prema informacijama do kojih su došle „Novosti“, gotovo je izvjesno da će sadašnji vlasnici napustiti Smederevo.
Odluku da li će ostati ili otići iz Srbije, Amerikanci će, kako saznajemo, donijeti posljednjeg dana januara.
Pojedini analitičari smatraju da „Ju-Es stil“ vjerovatno neće trajno zatvoriti srpske pogone, najviše zbog toga što su troškovi za zaposlene daleko manji nego u Americi. Uz jeftiniju radnu snagu, adut je i položaj fabrike, koja je blizu evropskim i tržištima zemalja u razvoju. S druge strane, ukoliko se kriza nastavi, „Ju-Es stil“ će od svih svojih članica najprije zatvoriti upravo smederevsku Željezaru.
Vlada Srbije je na sve moguće načine pokušala da pomogne američkoj firmi da nastavi rad. Kao jednom od najvećih srpskih izvoznika Srbija je ponudila najpovoljnije uslove poslovanja. Ipak, očigledno da Amerikancima ni to nije dovoljno.
Ni ponuđeno smanjenje troškova na lokalnom, ali i na republičkom nivou, nije urodilo plodom. Gradsko vijeće Smedereva smanjilo je taksu sa 100 dinara na pola dinara po kvadratnom metru obale Dunava. Smanjena im je i eko-taksa, samo kako bi kompanija, od koje živi više od 5.000 porodica, nastavila proizvodnju i zadržala sve radnike.
U „Ju-Es stilu“ ne kriju stav da je ova Vlada učinila sve što je mogla da im pomogne. Ipak, kako sami tvrde, imaju problema sa svjetskom recesijom, koja je značajno uticala na tržište čelika i porudžbine kupaca. Ove probleme, ističu u američkoj kompaniji, trenutno ne mogu da riješe.
Dok predstavnici Vlade tvrde da država mora da stane iza smederevske Željezare, pojedini ekonomisti smatraju da državno preuzimanje nije najbolje rješenje. Prema njihovim ocjenama, trebalo je da američka kompanija ranije nađe kupca među kineskim ili indijskim kompanijama, koje su pokazivale interesovanje za srpsku željezaru.
Automobili pokreću
Slovačka čeličana „Ju-Es stila“ 1. februara kreće u normalnu proizvodnju. I ova fabrika u Košicama, kao i smederevska željezara, početkom januara skratila je radnu nedjelju sa pet na četiri dana. Pojedini slovački analitičari ističu da su povratak ove čeličane u proizvodnju omogućili ambiciozni planovi slovačkih fabrika automobila. U slovačkoj čeličani, inače, radi 13.000 zaposlenih.
Prije samo dva dana Vlada Srbije, na inicijativu premijera Mirka Cvetkovića, formirala je Radnu grupu koja ima zadatak da održi proizvodnju u smederevskoj Željezari. Predstavnici Vlade su prisustvovali brojnim pregovorima američke kompanije sa potencijalnim ulagačima. Do sada se, međutim, nije pojavio niko ko bi bio u mogućnosti da preuzme Željezaru. Novosti
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Ocigledno je da Vlada Srbije trebha da ucini jos nekoliko ZNACAJNIH KORAKA:priznavanje nezavisnosti Kosova i Metohije, davanje Vojvodini statusa republike i davanje siroke autonomije raskoj oblasti.
Демократска :)власт продала па ће да откупи по мањој цијени па ће да прода по мањој цијени уз мали милион уступака купцу све наводно због очувања радних мјеста а уствари због избора који долазе.Успјех оваквог чувања радних мјеста не може бити успјешан ваљда је јасно сваком лаику ал политика је чудо.