SARAJEVO, Paketske pošiljke iz Hong Konga u Bosnu i Hercegovinu još uvijek ne stižu.
Poštanski saobraćaj koji je iz ili preko Hong Konga išao za BiH u potpunosti je obustavljen još 31. marta ove godine, a u JP BH Pošta tvrde da će uskoro doći do uspostave paketskog saobraćaja.
Kako je potvrđeno u Javnom preduzeću BH Pošta d.o.o. Sarajevo, trenutno su u toku aktivnosti dva poštanska operatora na utvrđivanju tehničko-tehnoloških uslova za uspostavljanje paketskog saobraćaja.
To uključuje definisanje prijevoznih ruta, načina obračuna, i sličnih radnji, tako da se uskoro može očekivati prispijeće paketskih pošiljaka iz Hong Konga za primaoce u BiH, prenosi Klix.
Iz JP BH Pošta navode da su nakon objavljivanja informacije o prekidu paketskog saobraćaja između Hong Konga i BiH, putem Svjetskog poštanskog saveza kao i u direktnom kontaktu sa poštom Hong Konga, pokrenuli aktivnosti s ciljem ponovnog uspostavljanja paketskog saobraćaja između poštanskog operatora u Hong Kongu sa BiH, uvažavajući pri tome prvenstveno potrebe i interese korisnika usluga.
Poštanski saobraćaj iz Hong Konga posebno je značajan za građane koji proizvode naručuju preko internet stranica kao što su Alibaba ili eBay.
“Na insistiranje BH Pošta uz obrazloženje velikog interesa korisnika naših usluga za ponovno uspostavljanje paketskog saobraćaja, pošta Hong Konga iskazala je spremnost te je postignut dogovor o ponovnom uspostavljanju ove usluge”, navode iz Pošte.
Zašto je BiH obustavljena isporuka pošiljki?
Pošta Hong Konga obustavila je poštanski saobraćaj i Jemenu, Siriji, Sjevernoj Koreji, Liberiji, Krimu, Libanu, Somaliji i Ukrajini, te gradu Sevastopolju. Većina zemalja sa ove liste su područja na kojima se trenutno vode oružane borbe, pa nije jasno otkud se BiH našla na ovoj listi.
Iz Pošte podsjećaju da je korisnicima poštanskih usluga koji kupuju proizvode putem interneta važno skrenuti pažnju da je još uvijek na snazi zabrana prijevoza avionskim putem proizvoda koji se smatraju opasnim za prijevoz u zračnom prometu, prvenstveno tečnosti, litijskih baterija, kao i svih proizvoda koji ih sadrže.
S obzirom na to da su DGR-om (Dangerous Goods Regulations) utvrđene veoma stroge procedure sigurnosnih provjera sadržaja pošiljaka to za posljedicu može imati zadržavanje, a time i kašnjenje u prijenosu, odnosno odbijanje prihvata takvih pošiljki za prijevoz avionskim putem te i vraćanje pošiljki pošiljaocu.
Zabranjen prevoz velikog broja proizvoda
Podsjećaju i da je prije više od tri godine IATA (Međunarodna asocijacija za avionski prevoz) zabranila prevoz velikog broja proizvoda koji se smatraju opasnim za prevoz u avionskom prometu. U grupu zabranjenih ili uslovno dozvoljenih proizvoda u avionskom saobraćaju spadaju i litijske baterije, kao i svi proizvodi koji sadrže iste. Ova zabrana odnosi se i na prenos litijskih baterija u poštanskim pošiljkama.
Zabrane su posebno došle do izražaja nakon uvođenja strogih procedura kontrole sadržaja prtljaga i sadržaja pošiljki prije nešto više od dvije godine, što je rezultiralo značajnim padom obima prijenosa ovakvih pošiljki u poštanskim tokovima, što je imalo i negativne posljedice za same poštanske operatore.
Kako bi se omogućio prevoz proizvoda koji sadrže litijske baterije u poštanskim pošiljkama IATA je donijela dokument (DGR-Dangerous Goods Regulations) kojim su definisani uslovi za prevoz litijskih baterija u avionima, prenosi Klix.
Uslov za poštanske operatore koji žele da otpremaju litijske baterije u poštanskim pošiljkama jeste da budu sertifikovani za prijem i otpremu tih baterija pri čemu je preduslov sertifikacije ispunjenje uslova utvrđenih DGR-om. Riječ je o veoma kompleksnom programu obuke i sertifikacije u prilog čemu govori činjenica da je do sada veoma mali broj poštanskih operatora uspio ispuniti tražene uslove.