BANJALUKA, Vlada Republike Srpske prihvatila je danas Akcioni plan za reformu procesa otpočinjanja poslovanja u Srpskoj, čija primjena bi omogućila znatno jeftiniji i brži sistem registracije, te jedinstven i ažuran registar svih poslovnih subjekata.
Na današnjoj sjednici prihvaćena je i informacija o radu radne grupe za reformu procesa otpočinjanja poslovanja u Republici Srpskoj.
Vlada je podržala osnivanje projektnog tima, koji će pratiti i upravljati realizacijom reforme.
Reforma predviđa i uvođenje jednošalterskog sistema prijema zahtjeva kod Agencije za posredničke, informatičke i finansijske usluge /APIF/, saopšteno je iz Biroa Vlade Srpske za odnose s javnošću.
To podrazumijeva i informaciono uvezivanje APIF-a sa nadležnim registracionim sudovima, Poreskom upravom Republike Srpske, Republičkim zavodom za statistiku, Inspektoratom Srpske i po mogućnosti Upravom za indirektno oporezivanje BiH.
Krajnji cilj reforme jeste i mogućnost elektronskog podnošenja zahtjeva putem interneta, što predstavlja posljednju fazu procesa.
Privredna društva bi se na ovaj način, nakon notarske obrade osnivačkih akata, obraćala samo APIF-u koji bi, po službenoj dužnosti, upućivao zahtjeve ostalim institucijama.
Kada je riječ o preduzetnicima, sistem registracije bi se i dalje zadržao u lokalnim zajednicama, ali bi osigurao smanjenje procedura i vremena za osnivanje, uvezivanjem sa Poreskom upravom Republike Srpske.
Vlada sugeriše svim jedinicama lokalne samouprave da kod registracije zanatsko-preduzetničke djelatnosti troškove smanje na što je moguće manju mjeru, rukovodeći se pravcima reforme.
Zadužuje se Ministarstvo za ekonomske odnose i regionalnu saradnju da o realizovanim aktivnostima redovno obavještava Vladu Republike Srpske.
Republički sekretarijat za zakonodavstvo zadužen je da, prilikom izrade zakona i podzakonskih akata navednih u Akcionom planu, osigura njihovo međusobno usklađivanje i upozori obrađivače propisa ukoliko postoji potreba za dodatnim usklađivanjima.
Vlada Republike Srpske sugeriše svim jedinicama lokalne samouprave da kod registracije zanatsko-preduzetničke djelatnosti troškove smanje na što je moguće manju mjeru, rukovodeći se pravcima reforme. Srna
2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
kako ce pojednostavit i pojevtinit registracije preduzeca pa ko ce onda obilazit one onolike neradnike koji sjede po koje kakvim salterima i kancelarijama i kao nekom i nesto sluze a oni toliki sluze samo sebi i svome depu. i da ljudi koji bi nesto da rade moraju odat placat te tolike neradnike.
Koja crna registracija, ljudi masovno odjavljuju i ovo što je do sada bilo registrovano. Samo malobrojni će uspjeti da prežive ovu krizu, koja je svakim danom sve veća.