BEOGRAD, Potrošači u Srbiji se sve češće žale da im se pri kupovini dogodi da proizvod kupe po jednoj, a plate po drugoj, višoj cijeni.
Takvih „zabuna“ na kasi posebno ima prilikom akcijskih sniženja i velikih kupovina. Dešava se da se akcijska cijena delikatesa na volšeban način pretvori u redovnu ili se manja gramaža nekog voćnog napitka računa kao cijena od litra. Da li je to namjerno ili greška u ukucanoj šifri – pitanje je koje postavljaju sve češće kupci. Nedavno je u jednom hipermarketu izletnička salama na akciji koštala 1.549, ali na kasi je ipak otkucana redovna cijena od 1.669 dinara.
Većina trgovaca ističe da su u pitanju nenamjerne greške, kada se cijena istaknuta u akcijskom lifletu, ili na samom rafu ne poklapa sa cijenom koja izađe na kasi. Razlog je, kažu, „sistemske“ prirode i česte promjene cijena, a koje umiju da unesu zbrku.
– Sami kasiri ne prave te greške namjerno, jer oni samo očitavaju „bar kod“ sa artikla, tako da je greška u tom slučaju do sistema, a ne do njih – ističu u jednom trgovinskom lancu.
Naravno, potrošači primjete uvijek kada je na rafu cijena niža, a na računu izađe viša cijena.
– Vrlo rijetko se dešava da kasa izbaci pogrešnu cijenu – kaže Martina Petrović, iz Sektora odnosi s javnošću „Deleza“. – Do ovakih situacija dolazi usljed čestih akcijskih sniženja i nivelacija cijena, pa se desi, da bilo na rafu ili u kasi, ostane stara cijena proizvoda.
U „Veru“ tvrde da do propusta ne dolazi.
– Imamo veoma dobro organizovan sistem poslovanja ojačan na spornim mjestima na kojima postoji mogućnost nedosljednosti. Pritužbi, do sada, nije bilo – tvrde u ovom lancu. Novosti