BEOGRAD, Upotreba javnog bicikla kao prevoznog sredstva u Beogradu mogla bi, kao pilot-projekat, da počne na jesen, rečeno danas na okruglom stolu Cikliranje.
Primarna funkcija specijalno dizajniranog bicikla biće javna gradska vožnja. Bicikl će biti solidne izrade, jednostavan za korišćenje, prilagođen građanima u svakodnevoj odjeći i obući, za obavljanje svakodnevnih poslova. Svaki bicikl imaće metalnu korpu.
Softver bi omogućio korisnicima da preko Interneta ili mobilnih telefona saznaju lokacije na kojima se nalaze slobodni bicikli, a operater bi vodio računa o lokaciji i odnosu slobodnih i zauzetih bicikala.
Korisnik bi se registrovao na licu mjesta uz pomoć kreditne kartice ili mobilnog telefona za dnevnu ili nedeljnu pretplatu. Predviđena je mjesečna ili godišnja članarina uz koju se dobija i smart-kartica za lakši pristup biciklima.
Cikliranje je projekat nevladine organizacije Inicijativa za održivu urbanu mobilnost, koji grad želi da podrži, izjavio je pomoćnik gradonačelnika i arhitekta Grada Beograda Dejan Vasović.
Bicikl je savršeno prevozno sredstvo za kraće relacije i mogao bi značajno da utiče na smanjenjenje gužvi.
Direktor Agencije za evropske integracije Danko Runić rekao je da ta ideja, pored gradnje mostova i metroa, može da dopinese boljoj komunikaciji građana.
Predstavnik Urbanističkog zavoda Beograda Aleksandar Ilić ukazao je da grad ima biciklističku infrastrukruru mahom pored rijeka i u opštini Novi Beograd, dok u ostalim dijelovima treba, iz bezbjednosnih razloga, stvoriti uslove za njenu primjenu.
Mogućnost širenja biciklističke mreže postoji od Avale ka gradu, od naselja Rakovica prema centralnoj gradskoj zoni, od Petlovog i Labudovog brda, preko Vidikovca do izletišta Košutnjak i na dijelovima Zrenjaninskog i Smederevskog puta. Tanjug