BEOGRAD, U Ministarstvu finansija Srbije u utorak počinju pregovori sa francuskim “Erbasom” oko nabavke aviona za srpsku nacionalnu avio-kompaniju – saznaju “Novosti”.
Najviša delegacija proizvođača letilica iz Tuluza dolazi sa ponudom, koja je navodno “toliko povoljna da srpska strana ne može da je odbije”, ali se detalji čuvaju u tajnosti. U svakom slučaju, Vlada Srbije je riješena da na ugovor iz 1998. godine o nabavci “Erbasovih” aviona konačno stavi tačku, a Francuzi su spremni da isporuku upodobe potrebama srpske avio-kompanije.
Ukoliko ponuda zaista odgovara potrebama srpske strane, onda je riječ o kupovini 12 aviona na lizing. Uz davno uplaćen dio avansa od 23,5 miliona dolara, Srbija bi trebalo da uplati na ime depozita još 20 miliona dolara. Uz državne garancije “Jat” će se zadužiti 140 miliona dolara za nabavku flote. U pitanju su letilice iz porodice “A 320”, a u zavisnosti od tipa aviona i opreme cijena se kreće od 40 do 50 miliona dolara po letilici. Ako pregovori sa “Erbasom” budu uspješni, slijedi ugovaranje motora, a prema ocjeni stručnjaka najprihvatljivija varijanta je da to bude CFM. Naravno, motori ulaze u cijenu aviona.
“Jatovi” piloti su zasada obučeni samo za “Boingove” avione. Međutim, ugovorena cijena o nabavci “Erbasovih” letilica predviđa i besplatnu obuku najmanje pet posada po avionu. Obuka traje 41 radni dan. Takođe, uz avione, srpski prevoznik dobiće i rezervne dijelove, alate. U ranijim razgovorima sa “Erbasom” ponuđeni rok za isporuku letilica bio je 2015. godina, ali je moguće da to bude i znatno ranije ukoliko je neka avio-kompanija odustala od porudžbine. Očekuje se da predstavnici “Erbasa” u utorak predlože i rok u kojem je moguća isporuka.
– Avioni se ugovoraju u periodu od nekoliko mjeseci, ali se eksploatišu 20 godina – kaže izvor “Novosti”.
– Ova nabavka određuje budućnost srpskog avio-prevoznika i zato je veoma važno da Vlada Srbije prilikom pregovora o tome i te kako vodi računa. Novosti