BEOGRAD, Projekat izgradnje tunela “Straževica” “uskraćen” je za 350 miliona dinara. Taj novac iz republičkog budžeta, kako nezvanično saznaju “Novosti”, biće preusmjeren u riješavanje problema “Jat ervejza”, prvenstveno u angažovanje savjetnika, koji bi trebalo da pruži stručnu pomoć u pripremi i sprovođenju osnivanja nove kompanije – budućeg srpskog nacionalnog avioprevoznika.
Naime, budžetom za ovu godinu, tunelu na obilaznici oko Beograda, koja je dio drumskog Koridora 10, inače državnog prioriteta broj 1, bila je namjenjena milijarda dinara. Međutim, Ministarstvo za Nacionalni investicioni plan “skinulo” je 350 miliona dinara i preusmjerilo ih u neraspoređena sredstva Ministarstva za infrastrukturu, a na zahtjev kabineta Milutina Mrkonjića. Zvanično, dakle, taj novac je neraspoređen, a nezvanično biće upotrebljen za “Jat ervejz”.
Nacionalna aviokompanija dužna je da svakom putniku, koji za to podnese zahtjev plati obeštećenje u iznosu od 600 evra za kašnjenje duže od tri sata. Kako saznajemo, “Jatu” je već stigao prvi zahtjev za obeštećenje zbog kašnjenja od osam sati na letu iz Soluna za Beograd.
Pošto je Ministarstvo za infrastrukturu konačno obezbijedilo sredstva, uskoro će biti raspisan tender za izbor savjetnika. Time će započeti proces osnivanja nove kompanije, koja će od “Jata” preuzeti linije, dio flote i putem konkursa dio zaposlenih, a potom bi trebalo da se raspiše tender za izbor strateškog partnera. Logično je da starom “Jatu”, kojem preostaju dugovanja, imovina i veći dio zaposlenih, po tom scenariju prijeti katanac. U “Jatu”, međutim, vjeruju u drugu mogućnost, a to je oslobađanje preduzeća od neprofitabilnih dijelatnosti, stvaranje zdravog jezgra koje će biti predmet dokapitalizacije.
Penali za kašnjenje
Avion “Jat ervejza” koji je u petak iz Rima trebalo da poleti u 10.40, zbog tehničkih problema kasnio je više od 11 sati. Putnici su bili zarobljeni na aerodromu, dok aviomehaničar sa rezervnim točkom nije stigao iz Beograda do Rima. Novosti