Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

    6. Decembra 2025. — 11:16

    Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

    6. Decembra 2025. — 10:27

    Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

    6. Decembra 2025. — 10:14

    Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

    6. Decembra 2025. — 10:00
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02

    Bajatović: Stečaj NIS-a loša opcija

    4. Decembra 2025. — 11:47

    Na Banjalučkoj berzi prebijeno više od 200 miliona KM

    4. Decembra 2025. — 09:26

    PURS: Za 11 mjeseci prikupljeno 324 miliona KM više nego prošle godine

    3. Decembra 2025. — 14:36

    Diversifikacija ključni princip za upravljanje rizicima

    3. Decembra 2025. — 13:00

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Uzrok rebalansa budžeta promjene u prihodima i prioriretima u rashodima

    25. Novembra 2025. — 15:03

    Promet na Banjalučkoj berzi 52.749 KM

    4. Novembra 2025. — 15:32

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Više od trećine uvoza BiH dolazi iz zemalja bivše Jugoslavije

    5. Decembra 2025. — 11:35

    Evropa ubrzano prelazi na mobilna plaćanja

    5. Decembra 2025. — 11:11

    Kupci u FBiH za crni petak potrošili 263 miliona KM

    2. Decembra 2025. — 12:10

    U oktobru broj turista u BiH veći nego u u istom mjesecu lani

    6. Decembra 2025. — 12:25

    Ski sezona na Jahorini počinje danas uz besplatno skijanje

    2. Decembra 2025. — 09:45

    Italija očekuje 14,4 miliona stranih turista tokom zime

    26. Novembra 2025. — 15:00

    Cijene kvadrata u Budvi i do sedam hiljada evra

    13. Novembra 2025. — 09:01

    Macut: Situacija stabilna, do januara razrešenje situacije sa NIS-om

    7. Decembra 2025. — 11:54

    Privatne benzinske stanice biće uključene u snabdijevanje tržišta u Srbiji

    6. Decembra 2025. — 08:02

    “Gas-Petrol” preuzeo većinski udio u “Potkozarju”

    5. Decembra 2025. — 12:28

    Nova odluka OFAC-a: Lukoilu produžena licenca

    5. Decembra 2025. — 09:02
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Kraj streaming ratova: Netflix preuzima Warner Bros. Discovery i HBO Max

    5. Decembra 2025. — 14:48

    Kako je pijani rakun postao kralj marketinga

    5. Decembra 2025. — 10:19

    Prve mobilne brodske apoteke u Hrvatskoj počele s radom

    4. Decembra 2025. — 13:44

    Novogodišnji honorari muzičkih zvijezda i do 150.000 evra

    30. Novembra 2025. — 15:34

    Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

    7. Decembra 2025. — 15:44

    Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

    7. Decembra 2025. — 14:57

    Rekordne cijene bakra i srebra

    7. Decembra 2025. — 13:48

    Tesla više ne želi proizvoditi električne automobile

    7. Decembra 2025. — 13:03
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » Jat štedi, efekti nepoznati?

Jat štedi, efekti nepoznati?

capital.bacapital.ba16. Novembra 2009. — 09:021 komentar3 minute čitanja

JATBEOGRAD,  Jat ervejz nedavno je zaposlenima ukinuo pravo na kupovinu avio-karata po povlašćenim cijenama, iako prethodno nije proračunao kolike će uštede to donijeti.

Kako je zvanično potvrđeno, u Jatu nemaju nikakav proračun o tome koliko bi novca mogli da uštede ukidanjem ovakvih beneficija, kao što se ne zna ni koliko je do sada trošeno na popuste za zaposlene. Tako ostaje nejasno na osnovu kojih je parametara donijeta odluka o ukidanju ovih karata i kako će se izračunati efekti takve mjere, piše list Danas.

Uz to, informacija da su popusti za zaposlene ukinuti, zapravo i nije sasvim tačna, pošto je samo uveden moratorijum na te karte, dok ne stigne mišljenje Ministarstva finansija o novom Pravilniku o prevozu pod posebnim uslovima.

Tim dokumentom je inače propisano da će radnici imati pravo na ukupno 16 karata u jednom smijeru ili osam dvosmjernih karata godišnje, pri čemu tu pogodnost mogu koristiti i njihovi supružnici i djeca, kao i penzioneri, koji su radili poslednjih 10 godina u Jatu, zaposleni koji su proglašeni tehnološkim viškom, a poslednju deceniju su proveli u toj kompaniji, kao i članovi Skupštine i Upravnog odbora Jata.

Iz toga slijedi da beneficije nisu ukinute, već samo suspendovane do pribavljanja mišljenja Ministarstva finansija, kada će ponovo stupiti na snagu. Ipak, činjenica je da su novim pravilnikom kvote za jeftinija putovanja smanjene, pošto je ranije bilo predviđeno 12 povratnih karata godišnje, a sada osam. Od toga zaposleni može da kupi četiri karte sa rezervacijom mjesta i još četiri bez rezervacije, u kom slučaju ne može da bude siguran da će dobiti mjesto u avionu, pošto postoji mogućnost da sva mjesta budu prodata „običnim“ putnicima.

Ušteda na kartama neznatna

U Jatu ističu da su do sada plaćali poreze i doprinose na povlašćeni prevoz i to u iznosu i do 90 odsto od redovne cijene karte, pošto se ova beneficija u poreskom smislu tretira kao primanje zaposlenog.

Upravo zbog toga i jeste nejasno kako Jat ne raspolaže podacima o pretrpljenim troškovima zbog prodaje karata pod beneficiranim uslovima, kada bi morao imati bar podatke o plaćenim porezima i doprinosima po tom osnovu, a u skladu sa tim i podatke o ukupno odobrenim popustima na osnovu kojih su obračunata ta davanja.

Međutim, prema nezvaničnim informacijama, problem je u tome što popusti za zaposlene ne predstavljaju nikakav primetan izdatak za Jat, pa samim tim ni značajnu uštedu.

Naime, u ranijim godinama, kada se vodila precizna evidencija o prodaji diskontovanih karata, mogućnost da lete uz popust koristilo je svega tri procenta zaposlenih u Jatu, što bi u slučaju da se ta statistika nije promijenila, danas odgovaralo cifri od oko 45 radnika.

Druga kočnica za značajnije uštede po ovom osnovu je činjenica da na većini linija popunjenost Jatovih aviona ne prelazi 60 do 70 odsto, tako da i pored toga što radnici plaćaju samo 10 do maksimalno 50 odsto cijene karte, Jat nema direktne gubitke, kao kada bi redovni putnici ostajali bez mjesta u avionu zbog povlašćenih karata zaposlenih. B92

Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakPravo na zdravstvenu taštitu koristi polovina nezaposlenih
Sljedeći članak Kasni početak rada centrale u Bukureštu

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Makron zaprijetio tarifama Kini ako ne smanji trgovinski deficit sa EU

Svijet 01 minuta čitanja

Peskov: Odgovornost za pljenidbu imovine snosiće i države i pojedinci

1 komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]

  1. Lenka 23. Februara 2015. 11:38

    Postovani,
    Sto se tice teksta “Jat stedi, efekti nepoznati,”a tice se povlascenog prevoza bivsih i sadasnjih radnika naseg nacionalnog prevozioca koji su radni vek proveli u Jat-u gde je do skoro bilo zagarantovano da imaju pravo na beneficije za povlasceni prevoz, iako veoma mali broj korisnika povlascenog prevoza Jat-a (Air Serbia) koristi takvu vrstu usluge.
    Sto se tice ustede od korisnika prava za takvu vrstu usluge, ravna je nuli.
    Platezna moc je u Jat-u bila je uvek niska sa malim koeficijentom, malim zaradama ,a dolazili su iz drugih firmi, bili u Jat-u onoliko koliko im je bilo potrebno da dobiju otpremninu. To je sve “pilo vodu”.
    Sada se velikodusno Air Serbia otvorila za”goste i domacine “ko ce sa kim i koga da povede na put sa pravom ili bez prava na rezarvaciju?!

    Odgovori
Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Kuzmić: Odgovorni za loše stanje u „Šumama“ moraju snositi posljedice

6. Decembra 2025. — 11:1632 minute čitanja

Svi moraju da preuzmu odgovornost. I mi ćemo kao ministri podnijeti izvještaj premijeru, kaže Kuzmić

Dan D za prelaz Gradiška: Brza cesta ipak se otvara na vrijeme?

6. Decembra 2025. — 10:27

Lidl završio megacentar u BiH: Počinje odbrojavanje do otvaranja prodavnica

6. Decembra 2025. — 10:14

Gordan Pavlović planira da kupi sva komunalna preduzeća u BiH

6. Decembra 2025. — 10:00

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.