BEOGRAD, “Očekujem da će “Jat ervejz” u budućnosti postati vodeći avioprevoznik u jugoistočnoj Evropi”, kazao je generalni direktor Srđan Radovanović.
Prema njegovim riječima ta kompanija ostvarila je značajan finansijski prihod i da sada na računu ima četiri puta više novca nego prije 12 mjeseci.
“Sve naše obaveze koje smo stvorili u 2010. redovno servisiramo i još nam ostaje novca za investicije, što je rezultat koji svaki direktor može da poželi”, istakao je Radovanović
“Jat ervejz” je usvojio, prema njegovim riječima, moderan način poslovanja i svođenja bilansa, što znači da se obračuni poslovnog rezultata rade na mjesečnom, a ne na godišnjem ili šestomjesečnom nivou.
“Aktivno radimo na osvajanju tržišta Bosne i Hercegovine i Makedonije. U takvim aktivnostima zahtjevamo pomoć države Srbije, odnosno najmanje dva ministarstva – Ministarstva za infrastrukturu i Ministarstva inostranih poslova. Ta pomoć postoji, ali ja zahtjevam i više”, rekao je čelnik “Jat ervejza”.
U ponedjeljak nastavak pregovora sa Erbasom
Radovanović je najavio da će 23. avgusta, u okviru posjete delegacije Srbije Berlinu, koju predvodi ministar Mlađan Dinkić, predstavnik naše aviokompanije nastaviti pregovore, sa Erbasom o nerealizovanim ugovorom o nabavci aviona iz 1998.
“To je sledeći korak u ovom procesu dogovora i usaglašavanja detalja ugovora između dvije strane”, rekao je Radovanović.
“Nastojimo da sa predstavnicima ‘Erbasa’ pronađemo najbolje moguće rješenje u interesu obje strane. Treba imati u vidu da su se uslovi na tržištu tokom proteklih godina značajno promjenili i da će konačnu odluku u dogovorima sa ‘Erbasom’ dati Vlada Srbije, kao potpisnik ugovora”, kaže Radovanović.
Vlada odlučuje, Turkiš erlajns najozbiljniji kandidat za strateškog partnera
Generalni direktor “Jat ervejza” naglašava da o privatizaciji i strateškim partnerima nacionalne aviokompanije odlučuje Vlada Srbije.
Radovanović je podsjetio da su za srpskog avioprevoznika pored “Turkiš erlajnsa” zainteresovane još neke aviokompanije, na primjer “Etihad Ervejz” iz Abu Dabija – vlasnik velikog paketa akcija u “Er Emirejtsu” iz Dubaija.
“Najozbiljnije pregovore smo imali sa ‘Turkiš erlajnsom’. Toj kompaniji smo dostavili odgovarajuću dokumentaciju i o svemu detaljno izvjestili vladu i Ministarstvo za infrastrukturu i dalje je na njima da preduzmu sledeći korak”, rekao je on.
“Ono zbog čega je ‘Jat ervejz’ interesantan potencijalnim strateškim partnerima, pored pilota i tzv. slotova, odnosno dozvoljenih vremena za sletanje i poletanje na velikim međunarodnim aerodromima, jesu mogućnosti koje pruža Beograd svojim izvanrednim geografskim položajem”, naveo je Radovanović.
Beograd sada na mapi evropskog aviosaobraćaja ima, kako ukazuje Radovanović, samo lokalni značaj sa relativno malim udjelom linija i putnika.
“Uz snažnog avioprevoznika, koji bi srpsku prijestonicu koristio kao svoju bazu, na pola puta između Frankfurta i Istanbula, ‘Jat ervejz’ bi mogao da ima i do 10 miliona putnika godišnje”, tvrdi on. Tanjug