APATIN, Engleski fond “CVC kapital partners” namjerava da proda pivare koje ima u devet zemalja istočne i srednje Evrope, među kojima je i Apatinska, iz koje nam dolazi čuveno “jelen” pivo.
Najozbiljniji potencijalni kupci su japanske kompanije “Asahi” i “Santori”, tvrde dobro upućeni izvori.
Vrijednost povećana
Mada je CVC prije samo dvije i po godine kupio ove pivare od belgijskog giganta “AB Inbev “, koji će i imati pravo preče kupovine, engleski fond je riješio da je sada pravo vrijeme da proda pivare i unovči svoju investiciju. Niko od aktera ove priče, ni iz Apatinske pivare, niti iz inostranih kompanija koje se pominju, tokom ponedjeljka nije bio raspoložen da komentariše najavu prodaje i vijesti o potencijalnim kupcima.
Apatinska pivara trebalo bi da bude prodata u paketu sa bivšim pivarama “Inbeva” u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Rumuniji, Češkoj, Bugarskoj, Mađarskoj, BiH i Slovačkoj.
Svi poznavaoci prilika u ovoj industriji sigurni su da će CVC dobiti više nego što je uložio 2009. godine. Njihova namjera o prodaji, slučajno ili ne, poklopila se sa težnjom dva japanska giganta da krenu u pohod na evropsko tržište.
– Apatinska pivara ima u Srbiji veliko tržišno učešće, a Japanci se uvijek vode profitnom logikom. Pogotovo ako se ima u vidu da je industrija proizvodnje piva sigurna, odnosno da nikada neće nestati potražnja za tim proizvodom, pa je zarada sigurna. S druge strane, vjerujem da se CVC odlučio za prodaju zbog razlike u cijeni pivare kada je kupljena i sada – ocjenjuje Miroslav Zdravković, urednik portala Makroekonomija.
Sve pivare u devet zemalja koje su u vlasništvu CVC-a mogle bi da koštaju više od tri milijarde evra. Ipak, nije isključeno da se u neposrednim pregovorima sa Japancima dobije i znatno više, s obzirom na to da se može čuti da su obje kompanije “zagrizle” da preuzmu pivare.
U pitanju su dvije gigantske japanske kompanije, koje imaju veliko tržišno učešće ne samo u Aziji, već i u Americi. Obije su osnovane još u 19. vijeku i vremenom se sve više šire i osvajaju nova tržišta. “Asahi” je proizvođač najprodavanijeg piva u azijsko-pacifičkom regionu i javno je objelodanio plan da proizvodnju u inostranstvu poveća za 20 do 30 odsto.
Inače, ovo za “Asahi” ne bi bila prva investicija u Srbiji, jer su 2009. sa kompanijom “Mitsui” uložili 33 miliona dolara u fabriku kvasca u Senti. Njihov rival, “Santori”, u potrazi je, kako je saopšteno, za dinamičnim tržištima van matičnog, a uz ulaganje u proizvodnju piva planirano je i povećanje udijela na vinarskom tržištu Francuske, gdje posluju posljednjih godinu dana, prenose agencije.