BANJALUKA, Direktor preduzeća “Aerodromi Republike Srpske” Miroslav Janjić na kraju godine očekuje pozitivno poslovanje firme i ističe da su letovi sa banjalučkog aerodroma redovni i tačni.
Letovi se odvijaju u svakodnevnoj frekvenciji prema Beogradu, pet dana sedmično za Cirih, a od 29. juna jednom sedmično ka Tivtu.
Janjić navodi da “Aerodromi Srpske”, sa stanovišta troškova i realizacije sredstava u prvih šest mjeseci ove godine, posluje u skladu sa planiranom dinamikom.
On ocjenjuje da bi rezultat poslovanja bio potpuno pozitivan da nema određenih kašnjenja u dijelu punjenja sredstava, odnosno oko 200.000 KM subvencija Vlade Republike Srpske, te da bi bile ostvarene i rezerve od 30.000 do 40.000 KM.
“Da su ta sredstva uplaćena, moglo bi se sasvim sigurno reći da smo pozitivno poslovali, čak sa ostvarenim pristojnim rezervama do 40.000 KM. Bile su poplave i razumijemo kašnjenja, ali će ta sredstva svakako biti uplaćena u narednom periodu”, ističe Janjić.
“Aerodromi Republike Srpske” sada funkcionišu dobro i servisiraju sve obaveze prema radnicima i Republici. Od početka godine izvršeno je ukupno 950 letova i usluženo 13.934 putnika, što je za oko 4.000 više nego za cijelu prošlu godinu.
Najviše letova imali su “Er Srbija” – 406 i “BH erlajns” – 241, a za Tivat je do sada odrađeno osam letova. Vazduhoplovni servis Republike Srpske imao je 93 leta, a evidentirane su i 202 privatne aviooperacije.
Najveći broj putnika bilježi se u ljetnjem periodu, kada je i najveća frekvencija letova.
“Kada je riječ o `Er Srbiji` i liniji za Beograd, približavamo se punom kapacitetu aviona. Već sada 27. jula za Tivat imamo rezervisanih 60 mjesta i 38 iz Tivta za Banjaluku. Bili smo u pravu kada smo predviđali da je ova linija potrebna i da je zaslužuju građani Banjaluke i šire regije”, navodi Janjić.
Za povratnu kartu čarter leta za Tivat potrebno je izdvojiti 259 KM, odnosno 180 KM u jednom smjeru. Povratna karta za djecu od dvije do 16 godina iznosi 239 KM.
“Najniža cijena povratne karte za Beograd je 108 KM. Cijena zavisi od dana kada je planirano putovanje. Približili smo se autobuskim kartama, što je i bio naš cilj”, ističe Janjić.
On očekuje razgovore sa određenim aviooperatorima, jer je povećana prevozna potreba, što je dovoljan signal ljudima iz vazduhoplovnog saobraćaja da obrate pažnju na “Aerodrome Republike Srpske”.
Janjić podsjeća na nedavni razgovor sa delegacijom finansijskih institucija iz Šri Lanke, koja je iskazala zainteresovanost za obezbjeđivanje sredstava za projekat proširenja Međunarodnog aerodroma Banjaluka i osposobljavanje za teretni saobraćaj.
“Oni su zainteresovani da ulažu u `Aerodrom` i saobraćajnu infrastrukturu. U fazi smo izmjene potrebnih podataka koji su neophodni da bi projekat, odnosno potencijalna mogućnost, dobio osnovne konture.
Bilo bi neozbiljno da spekulišem da li će doći do realizacije, ali sam optimista i vjerujem da postoji mogućnost za realizaciju dijela ili ukupnog projekta”, napominje Janjić.
Banjalučki aerodrom je tokom majskih poplava, osim u snabdijevanju Helikopterskog servisa Srpske gorivom, pružio pomoć u prihvatanju i distribuciji pristigle pomoći.
Aerodrom Banjaluka otvoren je za civilni vazdušni saobraćaj 18. novembra 1997. godine, a od 2. marta 1998. godine, kada je sa ovog aerodroma JAT obavio prvi promotivni let, banjalučki aerodrom je u isključivoj funkciji međunarodnog prevoza putnika. Srna
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
kakva je to firma ”Aerodromi Republike Srpske” sa jedinim međunarodnim aerodromom…..i vi i vaši uspjesni, to je samo da se nazove da postojite….kakva vaša dobit i ostatak dohotka od čega…..izračunaj javno i daj bilans stanja, pa da javnost vidi gdje ste, bez subvencije.Da ste imali pametnu poslovnu politiku, a ne korumpirane i odbili ste WizzAir, danas bi letili po EU po bagatelnim cijenama, kao što leti normalan sav svijet, pa i iz Tuzle……Gdje su Vam ostali Aerodromi, Trebinje, Sokolac itd…….magla….prašina, ne bacajte je narod je ipak malo pametniji nego što vi pametnjakovići mislite.