ZAGREB, Hrvatska kompanija Končar pronašla je način kako otvoriti vrata velikog poljskog tržišta, udruživši se sa kompanijom Newag, u vlasništvu poljskog milijardera Zbigniewa Jakubasa, s kojom će poljskim gradovima nuditi svoje tramvaje.
Ko je uopšte Zbigniew Jakubas koji je došao na ideju da iskoristi ulazak Hrvatske u EU i zajedno s hrvatskim proizvođačima nudi tramvaje i vozove po Poljskoj?
Inženjer elektrotehnike i najveći porezni platiša 1982. godine tokom karijere umočio je svoje investicijske prste u priličan broj ulagačkih pothvata. Počeo je sa buticima i prije 80-ih godina, za koje povijesne preduzetničke knjige nakon 90-ih govore da je tako nešto bilo nemoguće u komunističkom mraku. Od onda se više nije mogao zaustaviti: tekstil, uvoz računara, mediji, biznis s vodom, inženjerski biroi i investicijski fondovi dio su u dugom nizu tržišnih niša u koje je zavirio preduzetni Jakubas.
Za hrvatske kompanije bitan je podatak da Jakubas željeznički biznis smatra svojim porodičnim srebrom kojega se ne želi riješiti. Nije niti čudo, budući da je od Newaga napravio veliku koku koja mu je s vremenom počela nesti zlatna jaja. Newag se nekad zvao ZNTK Nowy Sacs, kojem je Jakubas promijenio ime nakon što je kupio kompaniju 2006. godine za šest miliona zlota .
Danas kompanija ima ugovor sa Siemensom o dostavi 35 vagona za varšavski metro te radi vlakove za sve najvažnije željezničke prijevozničke kompanije. Jakubas od grupacije, u kojoj je uz Newag i ZNLE Gliwice, na kraju godine očekuje profit od 100 miliona zlota.
Jakubas je brzo shvatio da preduzetnik ipak ne smije emocionalno biti vezan za svoje investicije pa je uvidio da se posljednjih godina previše zaigrao kupovinom svega što mu je došlo u krug vidnog polja. Stoga je krenuo u rasprodaju priličnog broja svojih tkompanija, ali ne kako bi zaustavio famozni preduzetnički bicikl na kojemu prijeti pad u slučaju prestanka pedaliranja, nego kako bi povraćeni novac uložio negdje drugdje. Jutarnji list