LONDON, PEKING, Kompanije “Jaguar-Land rover” koja posluje u okviru indijske grupe “Tata” i kinesko preduzeće “Čeri” uložiće tri milijarde dolara u zajedničko preduzeće u Kini.
Procjenju se da će dva velika proizvođača izdvojiti jednu milijardu dolara u novu fabriku, isto toliko u osnivanje novog kineskog brenda specijalno za to tržište i između 500 do milijardu dolara na istraživanja i razoj, tvrde izvori koji su željeli da ostanu anonimni, prenijela je agencija “Blumberg”.
JLR osniva zajedničko preduzeće u Kini, nakon što su se na taj korak već odlučili gotovo svi veliki proizvođači kola, kao što su “Dajmler”, “Dženeral motors” i “Folksvagen” koji već imaju svoje pogone na najvećem tržištu automobila na svijetu.
JLR i “Čeri” su najavili da će osnovati zajedničko preduzeće za izradu modela britanske kompanije u Kini.
Vlada u Pekingu traži od inostranih kompanija da rade sa lokalnim firmama, koje moraju da imaju najmanje 50 odsto zajedničkog preduzeća, da bi se pokrenula proizvodnja.
Lokalno izrađena vozila su jefitnija zbog toga što su oslobođena uvoznih dažbina.
Planirano partnerstvo JLR i “Čerija” mora da dobije odobrenje zvanične Kine, saopštile su dvije kompanije navodeći da će se saradnja odvijati i na poslovima istraživanja, razvoja i proizvodnje motora.
“Vjerujemo da JLR i ‘Čeri’ zajednički mogu da realizuju potencijale tih čuvenih robnih marki na najvećem tržištu automobila na svijetu”, stoji u saopšetnju. Tražnja za vozilima brendova “Jaguar” i “Land rover” stalno se povećava u Kini.
Grupa JLR je objavila 13. marta da će zaposliti još 1.000 radnika i da će se raditi u tri smjene u fabrici Halevud u blizini Liverpula u Engleskoj, kako bi se zadovoljila tražnja za luksuznim i sportsko-terenskim vozilima, kao što je “rendž rover ivouk”.
“Jaguar” je minule godine tvrdio da razmatra mogućnost izrade sportsko-terenskog vozila, ali je nedavno objavljeno da se odustaje od tog plana.
“Jaguar” je jedini proizvođač luksuznih automobila koji nije predvidio izradu sportsko-terenskih kola, dok BMW, “Mercedes-Benc”, “Leksus” i “Audi” nemaju problema sa razvojem takvih vozila. Tanjug
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
sto ih ne dovucete kod nas