NJUJORK, Američki džinovski proizvođač bezalkoholnih napitaka “Koka-Kola” (Coca-Cola) je saopštio da je u prvom tromjesečju povećao neto profit 19 odsto u odnosu na isto razdoblje lane, na 1,5 milijardi dolara.
Neto prihod je istovremeno porastao 21 procenat, na 7,38 milijardi dolara zahvaljujući većoj prodaji koncentrata napitaka, akvizicijama punionica i povoljnim kursevima stranih valuta, izvijestila je agencija DPA.
Do rasta ukupne prodaje i profita, koji su premašili očekivanja analitičara, došlo je uprkos padu prodaje u Severnoj Americi od četiri odsto, jer su tamošnji potrošači zbog privredne neizvesnosti manje trošli na kupovinu napitaka.
Obim prodaje na stranim tržištima je, međujim, porastao sedam odsto , najviše u Turskoj, Indiji, Kini i Brazilu.
U ukupnoj prodaji proizvoda te kompanije, sa sjedištem u Atlanti, tržišta van Severne Amerike učestvuju sa oko tri četvrtine.