LONDON, Popularnost pretraživača interneta „Opere“ udvostručena je od kada je „Majkrosoft“ od 1. marta omogućio korisnicima „vindousa“ da sami biraju kojim će programom pretraživati svjetsku mrežu.
„Majkrosoft“ sada korisnicima u Evropi nudi mogućnost da biraju između 12 pretraživača interneta, umjesto da u okviru „vindousa“ automatski dobiju instaliran „internet eksplorer“, prenosi Bi-Bi-Si.
Ekran sa kojeg korisnici mogu da biraju pretraživače pojavljuje se poslije automatskog osvježavanja operativnog sistema.
„Opera“ navodi da je u Poljskoj 77 odsto preuzimanja ovog pretraživača izvršeno sa ovog ekrana.
Broj preuzetih kopija „Opere“ u Poljskoj povećan je u periodu od 12. do 14. marta za 328 odsto u odnosu na uobičajeni nivo.
Novi ekran donio je rast popularnosti „Opere“ i u Španiji, Italiji i Danskoj, gdje je njeno preuzimanje povećano za 60 odsto.
„Ovo potvrdđuje da će korisnici isprobati alternativu onda kada imaju mogućnost izbora“, izjavio je zvaničnik „Opere“ Hakon Vijum Lie.
Ova kompanija sa sjedištem u Norveškoj fokusirana je na evropsko tržište, a, prema podacima iz ovog mjeseca, „Opera“ je najpopularniji pretraživač interneta u Rusiji, gdje prednjači u odnosu na „internet eksplorer“, „fajerfoks“ „hrom“ i „safari“.