BANJALUKA, U Banjaluci je danas potpisan ugovor o sufinansiranju željezničke infrastrukture i željezničkog putničkog saobraćaja u Republici Srpskoj (RS), čime se Vlada RS obavezuje da za “Željeznice RS” na godišnjem nivou izdvaja 32 miliona KM.
Ugovor su danas potpisali ministar saobraćaja i veza RS Nedeljko Čubrilović i direktor “Željeznica RS” Petko Stanojević, a obaveza Vlade RS je da pomenuti iznos godišnje izdvaja za infrastrukturu i prevoz putnika u željezničkom saobraćaju.
“Današnji ugovor je proistekao iz Zakona o `Željeznicama RS` koji je razdvojio operatera i infrastrukturu i mi smo prema tom Zakonu u obavezi da potpišemo ugovor i da tačno znamo koja se sredstva ulažu u oblast infrastrukture, a kojim sredstvima se pomaže državnom operateru”, rekao je Čubrilović novinarima nakon potpisivanja ugovora.
On je naglasio da se od oko 32 miliona KM, koliko je Vlada RS planirala da izdvoji za željeznice u ovoj godini, 28 miliona KM odnosi na obnovu željezničke infrastrukture, a četiri miliona KM za podršku prevozu putnika, odnosno u mjesečnim tranšama oko dva miliona KM za infrastrukturu i oko 200.000 KM za operatera.
Čubrilović je dodao da će se rješavanju problema željezničkog saobraćaja morati pristupiti ozbiljnije tako što će se “Željeznicama RS” različitim vidovima finansijske podrške u narednih nekoliko godina obezbijediti dodatnih 400 do 500 miliona KM kako bi bili konkurentni željeznicama u okruženju.
Direktor “Željeznica RS” Petko Stanojević rekao je da su problemi ovog preduzeća veliki što pokazuje podatak da ovo preduzeće na godišnjem nivou mora da vrati oko 12 miliona KM.
“`Željeznice RS`, kao i sve željeznice u svijetu, ne mogu da posluju pozitivno. Posebne probleme u poslovanju čini upravo putnički saobraćaj, a samo u prošloj godini gubitak po osnovu ovog saobraćaja iznosio je oko 19,9 miliona KM”, rekao je Stanojević.
On je rekao da bi se ove godine trebao smanjiti ovaj gubitak i da će se neki vozovi ukinuti, posebno na linijama na kojima postoji drugi vidovi saobraćaja, zato što na 420 kilometara pruge dnevno ima 80 oputničkih vozova dok je u Federaciji BiH na oko 600 kilometara pruge 40 vozova dnevno.
Stanojević je dodao da je želja rukovodstva “Željeznica RS” da pruge RS pretvore u gradilište, te da su u planu veliki projekti među kojima je remont pruge od Prijedora do Doboja, elektrifikacija pruge od Doboja do Zvornika, kao i da se lokomotive popravljaju u domaćim radionicama.
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Šte će se sada desiti sa hiljadama zaposlenim na ŽRS-mislim da slijede nemiri a vi…