SARAJEVO, Bosanskohercegovačke kompanije iz prehrambene industrije sve više izvoze, prisutne su na tržištima širom svijeta, a dosta proizvode i za poznate svjetske robne marke.
O razvoju ove grane industrije najbolje svjedoče konkretne brojke, odnosno rast izvoza u odnosu na uvoz.
Prema riječima Tarika Kovača, stručnog saradnika za projekte Spoljnotrgovinske komore BiH, poljoprivredno-prehrambena industrija bilježi znatan deficit, ali je on zadnjih godina znatno smanjen.
“Ohrabruje da je u posljednje četiri godine izvoz naših poljoprivredno-prehrambenih proizvoda mnogo više rastao od uvoza. Otprilike, pokrivenost uvoza izvozom u zadnje četiri godine je sa 22 porasla na 35 posto”, rekao je Kovač na sajmu “Anuga” u Kelnu, ističući da u prehrambenom sektoru postoji puno prostora za unapređenje i za brendiranje proizvoda.
Šest kompanija iz BiH izlagalo je na najvećem sajmu hrane u svijetu “Anuga Fine Food”, od 7. do 11. oktobra u Kelnu.
Na zajedničkom štandu izlagali su “Klas” (Sarajevo), “Mladegs Pak” (Prnjavor), “Zeraa Agriculture Investment Management” (Sarajevo), “Herbos Nature” (Sarajevo), “Eurocompany 99” (Ljubuški) i “Vita – Life” (Visoko).
Proizvodi tih kompanija već su na policama prodavnica na brojnim međunarodnim tržištima.
“Dosta ovih proizvoda se prodaje pod drugim robnim markama, odnosno rade se za brendove drugih firmi u Njemačkoj i EU, tako su nekad potrošačima i neprepoznatljivi, ali su svojim kvalitetom pronašli put do kupaca”, rekao je Kovač.
Mladen Pratljačić, iz “Mladegs Paka” rekao je da je zadovoljan sajmom te da su imali dosta kontakata. On je rekao da se proizvodi ove firme mogu naći u zemljama poput Hrvatske, Slovenije i Australije. U drugim zemaljama rade privatne robne marke za poznate kupce kao što su “Lidl”, “Hofer”, “Interspar” itd. Biznisinfo