RIM, Italijanske vlasti su bez prethodnog upozorenja i konsultovanja najavile povećanje takse za putnike u avio-saobraćaju.
Taksa će se povećati za 33 do 38 odsto, odnosno za 2,5 evra po putniku.
IATA i nedavno osnovana grupa „Erlajns for Jurop“ osudili su odluku italijanske Vlade kojom se povećava taksa za putnike u avio-saobraćaju.
“To će ugroziti italijansku ekonomiju – smanjiće bruto domaći proizvod i ostaviće 2.300 ljudi bez posla”, saopštila je IATA.
Putnici će plaćati taksu od 10 evra prilikom svakog putovanja sa aerodroma u blizini Rima i 9 evra za letove iz ostalih italijanskih vazdušnih luka, navodi IATA u saopštenju i objašnjava da prihodi od poreza neće biti uloženi u vazduhoplovstvo, već će se koristiti za opšte potrebe.
“Iznenadni skok takse može samo da nanese štetu putnicima i italijanskoj ekonomiji. Ovakva taksa će smanjiti broj putnika na oko 755.000 i bruto domaći proizvod na 146 miliona evra godišnje. Bez posla će ostati 2.300 ljudi, a do kraja decenije taj broj bi mogao da iznosi i više od 9.000”, navodi se u saopštenju.
Umjesto povećavanja ove takse, italijanska Vlada je trebalo da podstakne rast vazdušnog saobraćaja i time omogući veću zaposlenost, inovacije i ulaganje u kulturu. Kompanije i putnici ne bi trebalo da budu lak izvor prihoda bilo kojoj Vladi – izjavio je Rafael Švarcman, IATA-in regionalni podpredsjednik za Evropu.
Iskustva Holandije i Irske pokazuju da je smanjenje takse povećalo avio-saobraćaj i doprinijelo ekonomijama ovih zemalja, navodi IATA i poziva italijansku Vladu da promjeni odluku i obezbijedi konkurentnost.
Sasvim očekivano, u vezi sa ovim pitanjem reagovalo je i udruženje pet najvećih evropskih avio-kompanija „Erlajns for Jurop“. Ono je prije nekoliko dana kao jedan od razloga osnivanja najavilo upravo borbu protiv visokih aerodromskih taksi širom Evrope.
“To će uticati na broj putnika, jer avio-kompanije sigurno neće preuzeti na sebe da riješe ovo pitanje”, izjavila je Kerolin Mekol, generalni direktor Izi džeta.
“Treba ukinuti sve neracionalne takse u avijaciji“ i naglasak staviti na beneficije koje putnici mogu da imaju od liberalizovanog tržišta u Evropi – niže cijene avionskih karata i veći izbor regionalnih i međunarodnih ruta, stav je grupe A4E piše ATW.
Navodi se da grupa poručuje da je u poslednje dvije decenije domet i kvalitet usluga porastao dok su cijene za avionsku uslugu pale zajedan do dva odsto po godini. Njihov stav je da bi takav trend trebalo nastaviti smanjivanjem onih troškova koje ne kontrolišu sami avio-prevoznici. Tangosix