BEOGRAD, Željeznice Srbije i italijanski konzorcijum JV Italiana Construzioni potpisali su u Beogradu ugovor za izvođenje građevinskih radova za novu dvokolosječnu prugu.
Pruga će se graditi od stajališta Gilje do stanice Paraćin, koja će biti za brzine do 160 kilometara na čas.
Riječ je o izgradnji željezničkog Koridora 10 na važnoj dionici, dužine 10,5 kilometara, a posao je dodijeljen najpovoljnijoj ponudi – od 16,2 miliona evra, rekao je generalni direktor Željeznica Srbije Milovan Marković poslije potpisivanja ugovora.
Marković je kazao da je rok za izgradnju nove dvokolosječne pruge 415 dana.
“Ovo je mali posao u odnosu na sve ono što nas čeka na željezničkom Koridoru 10, ali je od izuzetne važnosti, jer konačno počinjemo sa modernizacijom nekih dionica na Koridoru”, istakao je Marković.
Italijanski konzorcijum imao je najpovoljniju ponudu na međunarodnom tenderu, na koji je prispjelo 15 ponuda iz 10 evropskih zemalja, uključujući i domaća preduzeća.
Finansiranje je obezbijeđeno iz kredita Evropske investicione banke.
Predstavnik italijanskog konzorcijuma Bojan Starec je rekao da firma “Italiana Construzioni” ima tradiciju dugu više od 120 godina, dok je u Srbiji prisutna tri godine.
“Mi smo jedan od glavnih izvođača na projektu obnove Zastavine fabrike u Kragujevcu odnosno projektu Fijat automobili Srbije”, kazao je Starec navodeći da su za izgradnju pruge od Gilja do Praćina uzeli najbolje italijanske partnere koji su za to bili spremni, “pošto nisu svi u Italiji bili spremni da se upuste u avanturu koja se zove Srbija”.
On je kazao da je rok od 415 dana vrlo ambiciozan i da je cijena na samoj granici isplativosti, ali da će posao uraditi dobro i u predviđenom roku, kao i da su spremni za saradnju i na drugim projektima na Koridoru 10, ali i obnovi pruge Beograd – Bar.
Pomoćnik ministra infrastrukture zadužen za željeznicu Dejan Lasica je kazao za Tanjug da će ministarstvo pružiti svu podršku tom projektu.
Ovim projektom će biti eliminisano usko grlo koje danas postoji na željezničkom Koridoru 10, što će doprinijeti većim brzinama u putničkom i teretnom saobraćaju, naveo je Lasica.
“Imamo velike pregovore sa raznim finansijskim institucijama, što bilateralne, što sa bankama, za tendere koji će biti objavljivani za druge dionice”, dodao je pomoćnik ministra. Tanjug