RIM, Italija će uključiti cijene tetoviranja i muških kratkih panatalona u mjesečni izvještaj o potrošačkim cijenama, saopštio je italijanski zavod za statistiku.
Državni statistički zavod, ISTAT, prilagođava svake godine korpu proizvoda koji se koriste za mjerenje potrošačkih cijena, kako bi ona bolje odražavala šta ljudi kupuju, i izbacuje artikle i usluge koji više nisu popularni.
Ove godine ISTAT će indeks potrošačkih cijena izvoditi na osnovu cijena povrća i napitaka, kao što je sojino mlijeko, zatim na temelju cijena helanki za djecu, muških majica i električnih bušilica. Osim za nove automobile, sada će se prikupljati i cijene polovnih vozila, naveo je ISTAT.
Italijanski statističari će u računicu početi da uključuju i cijenu bundeve, pored krastavčića i graška koji se odranije nalaze na listi, a počeće da prikupljaju i cijene univerzitetskog smještaja i krpa za prašinu, dodaje Rojters.
Budući da se više ne koriste u znatnoj mjeri, ISTAT je odlučio da troškove kušet kupea i kreveta u noćnim vozovima skine sa liste.
S druge strane, zbog sve veće popularnosti, tetovaže i kratke muške pantalone, koje, kako navodi britanska agencija, italijanski muškarci od stila nikada ne nose u gradovima – zaradile su svoje mjesto u novom računanju inflacije.
ISTAT prikuplja cijene gotovo 1.500 osnovnih proizvoda u 80 različitih italijanskih gradova mjesečno, zbog izračunavanja indeksa potrošačkih cijena.
Italijanski zavod za statistiku pravi tri različita izvještaja o potrošackim cijenama, i to nacionalni indeks za celokupnu populaciju, zatim EU harmonizovani indeks, i indeks za porodice u kojoj zarađuje samo jedan član.
Promjenjena liste robe i usluga na osnovu kojih će se izračunavati ovi indeksi biće primjenjena u sva tri slučaja.
Rast potrošačkih cijena u Italiji iznosio je u januaru 0,4 odsto na godišnjem nivou, saopštio je ISTAT danas, dodaje Rojters. Tanjug