SARAJEVO, Trgovački lanci Konzum i Bingo prošle godine su najviše povećali tržišni udio (oko 20%), a jedan od razloga uspjeha je širenje maloprodajne mreže odnosno investicije u nove prodajne objekte, rezultat je istraživanja tržišta koje je provela agencija GfK BH.
Dok je Konzum intenzivnije rastao u Federaciji BiH, Bingo svoj rast duguje najviše povećanju tržišnog udjela u Republici Srpskoj.
U godini u kojoj je je rast BDP iznosio 2%, inflacija 2%, nezaposlenost 28%, u kojoj je kupovna moć iznosila svega 17% evropskog prosjeka, neki trgovački lanci profitirali su više od drugih i zabilježili rast tržišnog udjela.
Maloprodajno tržište u BH sve se više koncentriše slijedeći obrasce u drugim evropskim zemljama.
Tako naprimjer Top 10 trgovaca u 2011. uzima 45% tržišnog udjela što je 8%povećanje u odnosu na prethodnu godinu, te čak 40% povećanje u zadnjih 5 godina.
U utrci malih i velikih, veliki pomalo ali kontinuirano potiskuju male tradicionalne trgovine, a tome u prilog najbolje govori podatak da su hipermarketi i supermarketi u zadnjih pet godina povećali svoj udio za čak 50%.
GfK BH je domaća agencija za istraživanje tržišta, koja kao punopravna članica internacionalne istraživačke grupacije, ima pristup svim inovativnim licenciranim metodama i iskustvu GfK grupe.
CAPITAL.ba