NJUJORK – Investitori su ove godine uložili rekordne 4,3 milijarde dolara u pokretanje startap preduzeća za proizvodnju električnih avio taksija.
Prema podacima konsultantske kuće McKinsey, u prvih nepunih osam mjeseci 2021. godine ova suma je dostignuta iz ulaganja rizičnog kapitala i kroz planirana spajanja sa kompanijama specijalne namjene (Spacs).
Novac je stigao na novonastalo tržište jer je finansiranje svih vrsta budućih rješenja vazdušne mobilnosti, uključujući bespilotne letjelice, poraslo za 83 odsto u posljednjih pet godina, odnosno za više od 10,4 milijarde dolara, prenosi TodayUKNews, pozivajući se na FT.
Riječ je o jednom od najpopularnijih tržišta, uprkos tome što većina novonastalih preduzeća još nema prototip letjelice za prevoz putnika. Uzbuđenje oko novonastalog sektora poredi se sa entuzijazmom koji okružuje kompanije za proizvodnju električnih automobila.
Tehnološka konsultantska kuća IDTechEx ocijenila je da dijelovi industrije avio taksija imaju izglednu budućnost, ali je upozorila da su milijarde dolara uložili ljudi koji „žele lak novac za pronalaženje sljedećeg Tesle“. Prema riječima njenog predsjednika Pitera Haropa (Peter Harrop) kompanije koje još nemaju proizvod „prodaju san“ i tako prikupljaju milijarde.
Prema izvještaju Lufthansa Innovation Hub o investicijama u startap kompanije za razvoj mobilnosti i putovanja, njihov broj je porastao za pet odsto u 2021. godini u odnosu na 2020. godinu.
Izvještaj je obuhvatio 2.800 preduzeća u više segmenata kopnenog transporta, vazduhoplovstva, ugostiteljstva, napredne tehnologije, pomoći pri putovanju, promociji i rezervacijama. Ukupna vrijednost ulaganja u startap kompanije za razvoj transporta i mobilnosti je 44 milijarde dolara za sada u ovoj godini, prenosi PhocusWire.
Postoje znakovi da bi ekspanzija nasumičnog ulaganja u avio industriji mogla splasnuti, jer se nekoliko vrhunskih startap kompanija za razvoj aero taksija, kao što su Lilium, Archer and Vertical Aerospace, pripremaju za izlazak na berzu. Kompanija Joby Aviation, koju podržava Toyota, izašla je ove godine na njujoršku berzu, ali se kotira slabije od očekivanja.
Za startap kompanije je važno da izađu na berzu, zbog transparentnosti, kao i zbog povjerenja javnosti i investitora. Najveći izazov za industriju ostala je sertifikacija koju izdaju regulatori bezbjednosti vazdušnog saobraćaja.
Agencija za bezbjednost vazduhoplovstva EU najavila je da se prvi komercijalni letovi avio taksija očekuju 2024. ili 2025. godine. Singapur bi trebalo da bude prva država u svijetu koja će uvesti avio taksi, tokom 2023. godine.
Bivši izvršni direktor brazilskog proizvođača aviona Embraer, Paulo Silva postao je nedavno savjetnik u američkoj kompaniji za razvoj električnih aviona AirFlow. Ista kompanija angažovala je i bivšeg predsenika Airbus Americas, Alana Mekartura (Allan McArtor). Biznis.rs
1 komentar
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Avio taksi usluge se nazivaju usluge kraćeg putovanja malim privatnim avionima, to nude airpingk, royal charter service i još neki avio agenti koji rade u evropi pa i na balkanu. Cene su još uvek velike, ali ako dodje do ekspanzije cene će padati a potražnja velika