Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Hoće li BiH kupovati ruski gas iz treće ruke

    22. Oktobra 2025. — 14:57

    Novi porez u RS: Udar na sivu ekonomiju ili na investitore?

    15. Septembra 2025. — 15:41

    Reciklaža baterija kao biznis budućnosti

    10. Augusta 2025. — 15:00

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Skandal: Bivši načelnik Dubice prodavao ERS-u ukradenu struju

    11. Decembra 2025. — 11:59

    Ekskluzivno: Gordan Pavlović kupio Fabriku duvana Banjaluka

    26. Novembra 2025. — 16:54

    Ekskluzivno: Vlada Srpske nudi Serdarovu 242 miliona KM

    22. Augusta 2025. — 16:22

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Kazne za zloupotrebu ličnih podataka u BiH do 40 miliona KM (VIDEO)

    3. Novembra 2025. — 13:29

    Srpska vraća Rufiju 41 milion KM za zemljište na Jahorini

    30. Oktobra 2025. — 18:20

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

    23. Decembra 2025. — 13:14

    Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

    23. Decembra 2025. — 13:00

    Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

    23. Decembra 2025. — 12:34

    Šta se predviđa zabranom pušenja u zatvorenom u Republici Srpskoj?

    23. Decembra 2025. — 12:16
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03

    Vlada ponovo dodjeljuje koncesiju za VE Trusinu kako bi izbjegla arbitražu

    18. Decembra 2025. — 14:53

    Saudijski “Midad” vodeći kandidat za kupovinu “Lukoila”

    17. Decembra 2025. — 09:29

    Vlada uvodi novi parafiskalni namet privrednicima

    22. Decembra 2025. — 13:21

    Prosječna novembarska plata 1.563 KM

    22. Decembra 2025. — 12:01

    Banka Francuske podigla prognozu ekonomskog rasta uprkos političkoj nestabilnosti

    19. Decembra 2025. — 13:32

    Minimalna plata u FBiH mogla bi porasti za 2,7 odsto

    18. Decembra 2025. — 16:18

    Na Banjalučkoj berzi promet veći od miliona maraka

    16. Decembra 2025. — 16:30

    Vlada se na berzi zadužila 66 miliona KM, iduće sedmice planira još 20

    15. Decembra 2025. — 15:16

    Akcije “Potkozarja” prodate za 4,2 miliona KM

    3. Decembra 2025. — 12:34

    Na dobošu akcije u 53 preduzeća iz Srpske

    30. Novembra 2025. — 08:02

    Pojeftinilo gorivo u Republici Srpskoj

    15. Decembra 2025. — 14:23

    Prosječna plata ne pokriva ni pola potrošačke korpe

    15. Decembra 2025. — 12:11

    Hoće li kafa pojeftiniti

    10. Decembra 2025. — 10:05

    Srdić: Građani nasjeli na marketinške trikove trgovaca

    6. Decembra 2025. — 14:31

    Znate li koji je grad najskuplji turistički centar na svijetu

    20. Decembra 2025. — 16:44

    Ryanair širi mrežu u Hrvatskoj, smanjuje letove u regionu

    18. Decembra 2025. — 11:53

    Koliko turističkih vaučera je iskorišteno u Republici Srpskoj, kad nas očekuju novi

    15. Decembra 2025. — 08:58

    Šulić: Očekuje se rekordna zimska sezona

    12. Decembra 2025. — 08:36

    Stellantis povlači radnike Fiata iz Srbije

    22. Decembra 2025. — 16:17

    Federacija BiH smanjila trgovinski deficit

    22. Decembra 2025. — 10:55

    Isporučili benzin prvi put posle tri decenije

    19. Decembra 2025. — 12:04

    EU trošila 25,2 odsto energije iz obnovljivih izvora prošle godine

    19. Decembra 2025. — 09:03
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    U Estoniji će robot određivati poreske dugove

    22. Decembra 2025. — 12:40

    Hoće li Mercator ostati bez svog čuvenog logotipa?

    22. Decembra 2025. — 09:35

    Na 50 metara ispod morskog dna niče megatunel s kružnim tokovima

    21. Decembra 2025. — 16:10

    Hajneken kažnjen zbog greške na limenci

    21. Decembra 2025. — 14:04

    Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

    23. Decembra 2025. — 13:48

    U EU registrovan 887.491 novi automobil u novembru

    23. Decembra 2025. — 12:49

    Cijena zlata probila granicu od 4.400 dolara po unci

    23. Decembra 2025. — 10:14

    Ponovo poskupjela nafta

    23. Decembra 2025. — 09:03
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » „Integral inženjering“: Obilaznica oko Doboja je veliki inženjerski i izvođački izazov

„Integral inženjering“: Obilaznica oko Doboja je veliki inženjerski i izvođački izazov

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević30. Maja 2024. — 12:48Nema komentara4 minute čitanja
FOTO: Capital

DOBOJ – Najzahtjevnija dionica auto-puta na koridoru Vc kroz Republiku Srpsku čija dužina od 5,5 kilometara uključuje 328 metara dug most preko rijeke Bosne, dva tunela sa dvije cijevi duge dva kilometra i vijadukt dužine 250 metara, trebalo bi da bude završena do kraja sljedeće godine.

FOTO: Capital

Izvođač radova projektovanja i izgradnje je “Integral inženjering” iz Laktaša, a nadzor vrši “IRD Engeneering” iz Italije. Radovi čija ponuđena vrijednost iznosi  214,5 miliona KM se finansiraju iz sredstva obezbijeđenih kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)

Obilaznica kreće od mosta “Kostajnica” na sjeveru, a završava sa tunelom “Putnikovo brdo 2” na jugu. Sa sjeverne strane već je spojena na prvu dionicu Koridora Vc kod petlje Rudanka – Tovira, a sa južne se nastavlja na dionicu auto-puta u izgradnji Medakovo – Putnikovo brdo u Federaciji BiH.

FOTO: Capital

U kompaniji “Integral inženjering” kažu da je obilaznica oko Doboja najkompleksnija dionica auto-puta na koridoru Vc kroz Republiku Srpsku u inženjerskom i izvođačkom smislu zbog veoma zahtjevnog terena i loših geoloških uslova za rad.

Šef gradilišta Marko Salapura objašnjava da o tome najbolje govori podatak da je oko 45 odsto njene ukupne dužine pod objektima (tuneli, most, vijadukt).

Većim dijelom je smještena u dubokim usjecima, pa je zbog nepovoljne geologije cijelom dužinom potrebno uraditi stabilizaciju kosina šipovima, ankerima i čeličnim mrežama.

“Radovi se izvode u skladu sa novom austrijskom tunelskom metodom (NATM). Za potrebe stabilizacije kosina potrebno je izbušiti 405 šipova dužine 15 metara i preko 10.000 komada ankera, te postaviti preko 100.000 kvadratnih metara čelične mreže. Ukupna dužina tunela koji se trebaju iskopati je oko 1.900 metara, odnosno 3.800 metara tunelskih cijevi“, kaže Salapura.

FOTO: Capital

Rad u tunelima “Putnikovo brdo 1” i “Putnikovo brdo 2” je najveći izazov i sam po sebi je veoma nepredvidiv. Dužina koraka napredovanja i tip podgrade zavise od geologije koja se kontroliše na dnevnom nivou.

“Svjesni izazova i posla koja ova dionica sa sobom nosi izvođač je obezbijedio adekvatnu opremu, koja se namjenski koristi za ovu vrstu posla“, kaže Salapura.

Na gradilištu više od 250 radnika

U sklopu projekta, a u skladu sa dogovorom između investitora “Autoputeva RS” i “Autocesta FBiH”, će biti izgrađena i zajednička čeona stanica za naplatu putarine sa osam voznih traka.

Most “Kostajnica” dužine 328 metara istovremeno će premostiti rijeku Bosnu i magistralni put M17, a izgrađen je metodom postepenog potiskivanja ili naguravanja konstrukcije.

“Ovaj tip izgradnje je veoma koristan kada konstrukcija prelazi preko magistralnog puta, jer ne dovodi do obustava saobraćaja“, objašnjava Salapura.

FOTO: Capital

Vijadukt “Putnikovo brdo” je dužine 305 metra i premošćava prirodnu uvalu između dva usjeka, a nalazi se između tunela. Ovaj vijadukt se sastoji od dva potpuno odvojena objekta za dvosmjerni saobraćaj.

Da bi se ova dionica kompletirala potrebno je dovesti i ugraditi preko 400.000 kubnih metara nasipnog materijala, preko 100.000 kubnih metara krupnog kamena za zatrpavanje starih korita, iskopati i odvesti na trajne deponije preko 1.700.000 kubnih metara materijala iz iskopa, ugraditi preko 150.000 kubnih metara betona, zatim izbušiti i betonirati preko 13.000 metara šipova za stabilizaciju kosina i za temeljenje objekata, te proizvesti i ugraditi 360.000 kvadratnih metara asfalta.

“Radovi se trenutno izvode planiranom dinamikom. Na gradilištu je angažovano preko 250 radnika. Rad u tunelu je organizovan 24 sata bez prekida kako bi se ispoštovala zadata dinamika rada“, kaže Salapura.

FOTO: Capital

Trans-evropski koridor Vc predstavlja glavnu transportnu rutu u BiH od sjevera ka jugu koja će povezati Budimpeštu sa jadranskom lukom Ploče. Dio ovog koridora koji prolazi kroz BiH dug je 335 kilometara.

Na teritoriji Republike Srpske od Doboja do Vukosavlja biće izgrađeno 46,6 kilometara koridora, a predviđena su tri projekta. Prvi projekat je izgradnja auto-puta od petlje Johovac do petlje Rudanka pušten u upotrebu 30. 8. 2022 .godine. Obilaznica oko Doboja je druga dionica i ona će povezati sjeverni završetak autoputa u FBiH, sa dionicom Johovac-Rudanka i provesti autoput zapadno od grada Doboja, dok je treća dionica između petlje Johvac i Vukosavlja.

Investitor za izgradnju koridora u Republici Srpskoj je Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske. PR

integral inženjejring koridor VC
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRufijev „Drvo – export“ zaradio 19,5 miliona KM
Sljedeći članak U Srpskoj fiskalizovani prvi obveznici po novom sistemu

Povezani članci

Svijet 02 minute čitanja

Spriječen pokušaj infiltracije: Amazon blokirao više od 1.800 prijava za posao

Capital teme 02 minute čitanja

Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Pravobranilaštvo RS pozvalo Vladu da ispita poslovanje OC „Jahorina“

23. Decembra 2025. — 13:1402 minute čitanja

Izvještaj Pravobranilaštva RS na dnevnom redu NSRS

Brojne žalbe srušile tender “Pošta” težak 5,6 miliona KM

23. Decembra 2025. — 13:00

Gajanin nezakonito juri treći rektorski mandat?

23. Decembra 2025. — 12:34

Šta se predviđa zabranom pušenja u zatvorenom u Republici Srpskoj?

23. Decembra 2025. — 12:16

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.