Close Menu
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    • ANALIZE
    • EKSKLUZIVNO
    • INTERVJU
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    • ENERGETIKA
    • FINANSIJE
    • TRŽIŠTE KAPITALA
    • TRGOVINA
    • TURIZAM
  • TECH
  • SVIJET
    • ZANIMLJIVOSTI
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
Donacije
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
    1. ANALIZE
    2. EKSKLUZIVNO
    3. INTERVJU
    4. Vidi sve

    Simbioza na djelu: Stanivuković i SNSD poklonili milionski vrijedno gradsko zemljište

    7. Augusta 2024. — 13:00

    Ekonomisti: Republici Srpskoj prijeti finansijska katastrofa

    6. Juna 2024. — 14:10

    Za Radukića ministri u Vladi Srpske rade savršeno

    20. Maja 2024. — 13:56

    Srbija ubrzano isisava energente iz BiH

    29. Decembra 2023. — 14:05

    Ekskluzivno: CAPITAL otkriva imena uhapšenih carinika

    16. Decembra 2024. — 10:47

    Saznajemo: Uskoro optužnica protiv Đoke Ekvatora

    28. Juna 2024. — 13:46

    Ekskluzivno: Optuženi u aferi „korona ugovori“ priznaje krivicu

    19. Juna 2024. — 10:43

    Nakon „Alumine“, Pavlović preuzima i „Boksit“

    16. Maja 2024. — 12:15

    Tanić za CAPITAL: Na domaćem tržištu više ne možemo kupiti ni cijevi za grijanje

    21. Marta 2025. — 20:10

    Kako je Širbegović od posuđenih 1.500 KM došao do milionskog profita

    14. Marta 2025. — 19:55

    Smailbegović: Odnos države i poslodavaca zasniva se na poznanstvima

    7. Marta 2025. — 20:00

    Mujanić: BiH ima zaliha domaćeg mesa samo za tri dana

    21. Februara 2025. — 20:05

    Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

    24. Juna 2025. — 13:57

    „Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

    24. Juna 2025. — 13:42

    Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

    24. Juna 2025. — 10:57

    Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

    23. Juna 2025. — 15:37
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
    1. ENERGETIKA
    2. FINANSIJE
    3. TRŽIŠTE KAPITALA
    4. TRGOVINA
    5. TURIZAM
    6. Vidi sve

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01

    Prosječna neto plata u Srpskoj 1.549 maraka

    23. Juna 2025. — 13:51

    Uprava podržala preuzimanje „Krajinapetrola“, radnici i INA protiv

    23. Juna 2025. — 11:55

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Svjetske berze pod pritiskom zbog krize na Bliskom istoku

    22. Juna 2025. — 13:36

    Investitori u defanzivi, pala cijena zlata

    22. Juna 2025. — 16:47

    Centralna banka BiH: Inflacija u drugom kvartalu 3,3 odsto

    21. Juna 2025. — 11:12

    Beogradski div velikom akvizicijom ulazi na sarajevsko tržište

    13. Juna 2025. — 08:12

    „Aktiva invest“ objavio ponudu za preuzimanje „Krajinapetrola“

    11. Juna 2025. — 12:38

    Njemačka želi carine na jeftine pakete iz Kine

    21. Juna 2025. — 16:26

    EU zabranila kineskim kompanijama učešće na tenderima za medicinsku opremu

    21. Juna 2025. — 13:13

    Proizvodi sa nula posto marže nevidljivi u marketima: Šulićeva kampanja više marketing nego pomoć građanima

    20. Juna 2025. — 14:04

    Potrošačka korpa dostigla 3.178 KM

    15. Juna 2025. — 11:30

    Basnoslovne cijene smanjile broj turista u Hrvatskoj

    23. Juna 2025. — 16:35

    Grčka uvodi novi namet za goste od 1. jula

    21. Juna 2025. — 15:20

    Koliko zarade sezonci u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Grčkoj

    18. Juna 2025. — 09:31

    Hrvatska gubi turiste zbog previsokih cijena

    17. Juna 2025. — 15:38

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    HE Dabar se gradi, Kinezi kriju ugovor, ekolozi upozoravaju

    24. Juna 2025. — 08:17

    Francuska ponovo pokreće nuklearne elektrane

    23. Juna 2025. — 09:02

    Teheran odlučuje o zatvaranju Ormuskog moreuza

    23. Juna 2025. — 08:01
  • TECH
  • SVIJET
    1. ZANIMLJIVOSTI
    2. Vidi sve

    Gdje su najskuplje nekretnine na svijetu

    24. Juna 2025. — 15:54

    SAD: Svakog dana 1000 novih milionera

    19. Juna 2025. — 09:50

    Italija zabranjuje mobilne telefone srednjoškolcima

    17. Juna 2025. — 09:59

    Gradi se najveće plutajuće naselje u Evropi

    16. Juna 2025. — 08:02

    Cijene tankerskog prevoza nafte rastu zbog sukoba na Bliskom istoku 

    24. Juna 2025. — 16:36

    Koliko zarađuje prosječna porodica u Evropi

    24. Juna 2025. — 14:41

    Kina oborila rekord u instalaciji solarnih panela

    24. Juna 2025. — 12:27

    Starbucks razmatra prodaju udjela u Kini

    24. Juna 2025. — 09:51
  • MULTIMEDIJA
    •   Video
    • Foto Galerija
    • Infografika
  • PROMO
Capital.ba – Informacija je capitalCapital.ba – Informacija je capital
  • POČETNA
  • SVE VIJESTI
  • CAPITAL TEME
  • NOVOSTI
  • PRIVREDA
  • ENERGETIKA
  • TURIZAM
  • TRGOVINA
  • TRŽIŠTE KAPITALA
  • TECH
  • ZANIMLJIVOSTI
  • SVIJET
  • FINANSIJE
  •   VIDEO
  • PROMO
Home » „Integral inženjering“: Obilaznica oko Doboja je veliki inženjerski i izvođački izazov

„Integral inženjering“: Obilaznica oko Doboja je veliki inženjerski i izvođački izazov

Andrijana PisarevićAndrijana Pisarević30. Maja 2024. — 12:48Nema komentara4 minute čitanja
FOTO: Capital

DOBOJ – Najzahtjevnija dionica auto-puta na koridoru Vc kroz Republiku Srpsku čija dužina od 5,5 kilometara uključuje 328 metara dug most preko rijeke Bosne, dva tunela sa dvije cijevi duge dva kilometra i vijadukt dužine 250 metara, trebalo bi da bude završena do kraja sljedeće godine.

FOTO: Capital

Izvođač radova projektovanja i izgradnje je “Integral inženjering” iz Laktaša, a nadzor vrši “IRD Engeneering” iz Italije. Radovi čija ponuđena vrijednost iznosi  214,5 miliona KM se finansiraju iz sredstva obezbijeđenih kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD)

Obilaznica kreće od mosta “Kostajnica” na sjeveru, a završava sa tunelom “Putnikovo brdo 2” na jugu. Sa sjeverne strane već je spojena na prvu dionicu Koridora Vc kod petlje Rudanka – Tovira, a sa južne se nastavlja na dionicu auto-puta u izgradnji Medakovo – Putnikovo brdo u Federaciji BiH.

FOTO: Capital

U kompaniji “Integral inženjering” kažu da je obilaznica oko Doboja najkompleksnija dionica auto-puta na koridoru Vc kroz Republiku Srpsku u inženjerskom i izvođačkom smislu zbog veoma zahtjevnog terena i loših geoloških uslova za rad.

Šef gradilišta Marko Salapura objašnjava da o tome najbolje govori podatak da je oko 45 odsto njene ukupne dužine pod objektima (tuneli, most, vijadukt).

Većim dijelom je smještena u dubokim usjecima, pa je zbog nepovoljne geologije cijelom dužinom potrebno uraditi stabilizaciju kosina šipovima, ankerima i čeličnim mrežama.

“Radovi se izvode u skladu sa novom austrijskom tunelskom metodom (NATM). Za potrebe stabilizacije kosina potrebno je izbušiti 405 šipova dužine 15 metara i preko 10.000 komada ankera, te postaviti preko 100.000 kvadratnih metara čelične mreže. Ukupna dužina tunela koji se trebaju iskopati je oko 1.900 metara, odnosno 3.800 metara tunelskih cijevi“, kaže Salapura.

FOTO: Capital

Rad u tunelima “Putnikovo brdo 1” i “Putnikovo brdo 2” je najveći izazov i sam po sebi je veoma nepredvidiv. Dužina koraka napredovanja i tip podgrade zavise od geologije koja se kontroliše na dnevnom nivou.

“Svjesni izazova i posla koja ova dionica sa sobom nosi izvođač je obezbijedio adekvatnu opremu, koja se namjenski koristi za ovu vrstu posla“, kaže Salapura.

Na gradilištu više od 250 radnika

U sklopu projekta, a u skladu sa dogovorom između investitora “Autoputeva RS” i “Autocesta FBiH”, će biti izgrađena i zajednička čeona stanica za naplatu putarine sa osam voznih traka.

Most “Kostajnica” dužine 328 metara istovremeno će premostiti rijeku Bosnu i magistralni put M17, a izgrađen je metodom postepenog potiskivanja ili naguravanja konstrukcije.

“Ovaj tip izgradnje je veoma koristan kada konstrukcija prelazi preko magistralnog puta, jer ne dovodi do obustava saobraćaja“, objašnjava Salapura.

FOTO: Capital

Vijadukt “Putnikovo brdo” je dužine 305 metra i premošćava prirodnu uvalu između dva usjeka, a nalazi se između tunela. Ovaj vijadukt se sastoji od dva potpuno odvojena objekta za dvosmjerni saobraćaj.

Da bi se ova dionica kompletirala potrebno je dovesti i ugraditi preko 400.000 kubnih metara nasipnog materijala, preko 100.000 kubnih metara krupnog kamena za zatrpavanje starih korita, iskopati i odvesti na trajne deponije preko 1.700.000 kubnih metara materijala iz iskopa, ugraditi preko 150.000 kubnih metara betona, zatim izbušiti i betonirati preko 13.000 metara šipova za stabilizaciju kosina i za temeljenje objekata, te proizvesti i ugraditi 360.000 kvadratnih metara asfalta.

“Radovi se trenutno izvode planiranom dinamikom. Na gradilištu je angažovano preko 250 radnika. Rad u tunelu je organizovan 24 sata bez prekida kako bi se ispoštovala zadata dinamika rada“, kaže Salapura.

FOTO: Capital

Trans-evropski koridor Vc predstavlja glavnu transportnu rutu u BiH od sjevera ka jugu koja će povezati Budimpeštu sa jadranskom lukom Ploče. Dio ovog koridora koji prolazi kroz BiH dug je 335 kilometara.

Na teritoriji Republike Srpske od Doboja do Vukosavlja biće izgrađeno 46,6 kilometara koridora, a predviđena su tri projekta. Prvi projekat je izgradnja auto-puta od petlje Johovac do petlje Rudanka pušten u upotrebu 30. 8. 2022 .godine. Obilaznica oko Doboja je druga dionica i ona će povezati sjeverni završetak autoputa u FBiH, sa dionicom Johovac-Rudanka i provesti autoput zapadno od grada Doboja, dok je treća dionica između petlje Johvac i Vukosavlja.

Investitor za izgradnju koridora u Republici Srpskoj je Javno preduzeće “Autoputevi Republike Srpske. PR

integral inženjejring koridor VC
Podijeli: Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Copy Link Email
Prethodni članakRufijev „Drvo – export“ zaradio 19,5 miliona KM
Sljedeći članak U Srpskoj fiskalizovani prvi obveznici po novom sistemu

Povezani članci

PRIVREDA 01 minuta čitanja

Njemačka automobilska industrija sve više klizi u krizu

PRIVREDA 03 minute čitanja

Strani investitori zamjeraju BiH složenu administraciju i korupciju

Ostavi komentar Otkaži

NE PROPUSTITE
Capital teme

Skupštinska većina u Banjaluci protiv poskupljenja vode

24. Juna 2025. — 13:5722 minute čitanja

Burna rasprava je vođena po ovom pitanju.

„Herc gradnja“ će za dva miliona KM graditi zgradu ERS u Ljubinju

24. Juna 2025. — 13:42

Parking u Banjaluci besplatan i tokom ljeta

24. Juna 2025. — 10:57

Hoće li banke morati otvoriti račune firmama sa „crne liste“?

23. Juna 2025. — 15:37

Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH, Journalism Trust Inicijative i Reporters Shields Network.

Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube Viber
  • Uređivačka politika
  • O nama
  • Impressum
  • Kontakt
  • Marketing
  • Piši za Capital
  • ENERGETIKA RS
  • SLOBODNO
Copyright © 2025 Capital.ba - ISSN 2744-225X. Sva prava rezervisana.
Portal CAPITAL.ba je punopravni član Savjeta za štampu i online medije u BiH.

Unesite iznad pojam sa pretragu i pritisnite Enter za pretragu. Pritisnite Esc ili X da otkažete.

Obavijesti