NJUJORK, Instagram, aplikacija za dijeljenje fotografija, koju je nedavno kupio Facebook, prešla je prag od 100 miliona korisnika.
“Tu su zaposleni talentovani inženjeri. Upravo su prešli prag od 100 miliona korisnika”, kazao je Mark Cukerberg, osnivač i izvršni direktor Facebooka.
Krajem jula, Instagram je imao 80 miliona korisnika, što znači da aplikacija, koja je sada dostupna i za iPhone i Android, svaki mjesec dobija po deset miliona novih korisnika.
Sto miliona korisnika i milijardu dolara vrijedna Facebook akvizicija dovoljni su razlozi da su svi čuli za Instagram. Ali, osim za vijesti o finansijskom uspjehu i brzom rastu broja korisnika, Instagram je zanimljiv i za primjenu u poslovanju.
Od dosadnog do efektnog snimka
Instagram je besplatna mobilna aplikacija za dijeljenje fotografija. Ona omogućava korisnicima da slikaju ili iskoriste postojeće fotografije, primijene određene digitalne filtere na njima te ih objave i podijele sa svojim prijateljima. Korisnici sve objavljene fotografije osoba koje prate mogu lajkati, komentarisati i podijeliti ih putem drugih društvenih mreža.
Lakoća kojom svaki korisnik iz obične dosadne fotografije može brzo i jednostavno dobiti efektniji, kvalitetniji i ljepši rezultat glavni je razlog zašto Instagram uživa toliku popularnost među korisnicima.
Prvobitno je bio dostupan samo na iPhone uređajima, ali je kasnije puštena i Android verzija aplikacije. Uz to, dostupna je i ograničena web verzija Instagrama koja omogućava samo komentarisanje i lajkanje fotografija te izmjenu podataka u korisničkom profilu.
Po mnogo čemu Instagram je sličan popularnim društvenim mrežama poput Twittera i Facebooka. Putem Follow/Unfollow tipke birate koje ćete Instagram korisnike pratiti i čije će se fotografije prikazivati na početnoj stranici aplikacije. Putem Žmentiona (imenovanja) u komentarima komunicirate sa drugim korisnicima koji za to dobiju notifikaciju, a uz to im se tako upisano korisničko ime pretvara u poveznicu koja vodi na njihov profil.
Praćenje određanih tema
Najvažniji dio Instagrama su #hashtagovi koji se takođe kao i na Twitteru koriste za lakše pronalaženje i praćenje određene teme. U Instagramovom slučaju pronalaženju fotografija povezanih s tom temom/motivom/tagom. Koliko su #hashtagovi važni potvrđuje i činjenica da je Instagramov razvojni tim upravo njima prilagodio jedan veliki dio u zadnjoj nadogradnji.
I na kraju tu je mogućnost geolokacije fotografija za koju se koristi Foursquare. Klikom na tagirano mjesto gdje je fotografija uslikana svaki korisnik može vidjeti sve ostale fotografije koje su drugi korisnici s tog mjesta objavili. Moguće je proslijediti fotografiju direktno i u Foursquare aplikaciju. Pa ako još niste objavili vaš objekt na Foursquareu, sada bi bilo krajnje vrijeme da i to učinite.
Instagram omogućava jednostavno prosljeđivanje fotografija na društvene mreže kao što su Twitter, Facebook, Tumblr te Flicker i Foursquare. Jednom kada odaberete koje društvene mreže želite povezati s Instagramom, one su vam dostupne za brzi odabir prilikom objave novih fotografija.
Takođe, ako imate privatni i poslovni Instagram profil, moguće je da poslovni profil povežete samo s poslovnom Facebook fan stranicom, dok će privatni profil biti povezan sa vašim ličnim FB računom.
Da biste aktivirali ovu opciju za poslovni račun, u Instagram postavkama otvorite Sharing -> Facebook te kliknite na “Post To” postavke. Tamo umjesto na “Wall (defaults)” prebacite destinaciju objavljenje fotografije na jednu od ponuđenih fan stranica koju administrirate.
Kod prve objave Facebook će kreirati poseban Instagram album u kojem će se nalaziti sve fotografije koje podijelite putem Instagram aplikacije.
Informisanje i promocija
Fotografije su postale sastavni dio informisanja i promocije bez obzira na to da li se radi o pokrivanju nekog društvenog događaja, promociji novog proizvoda i/ili usluge ili samo animiranju kupaca. Zato ih treba iskoristiti u što više situacija je to moguće.
Promocija događaja i manifestacija se može obaviti putem unikatnih #hashtagova i/ili preko upotrebe geolokacije. Svi učesnici, a i oni koji nisu mogli doći, mogu vidjeti kolektivnu zbirku fotografija svih korisnika koji ih objavljuju i tako uživo pratiti šta se dešava iz različitih perspektiva, a ne samo iz svoje.
Pronađite nove kupce i fanove. Pretraživanjem #hashtagova i lokacija zanimljivih za određeno poslovanje mogu se pronaći korisnici koji su blizu vas ili već koriste vaše proizvode i usluge. Uz to, mogu se pronaći i novi korisnici koji imaju iste interese kao i vi i s kojima se možete povezati i naknadno im ponuditi vlastiti proizvod.
Lijepa fotografija uvijek potakne FB fanove da kliknu like ili ostave komentar. A svaki takav like ili komentar je besplatni oglas brojnim drugim prijateljima koji prate aktivnosti vaših fanova. Isto vrijedi i za Twitter i sve druge mreže na koje vam Instagram omogućuje dijeljenje fotografija. Zato ne zanemarite korisnost Instagrama za poticanje interaktivnosti vaših fanova iako ga oni možda i ne koriste (što je skoro nemoguće).
Iako kvalitetom fotografije smartphone uređaji s Instagramom ne mogu parirati digitalnim fotoaparatima, brzina i lakoća s kojom nešto “lijepo i kvalitetno” možete podijeliti sa svijetom čini Instagram primamljivim prvim izborom.
Potukao Twitter
Broj dnevnih aktivnih korisnika ovog servisa u SAD nadmašio je broj korisnika Twittera (među onima koji ovoj micro-blogging mreži pristupaju preko mobitela). Statistiku je objavila kompanija “comScore”, a prema njima, tokom avgusta Instagram je svakog dana u prosjeku aktivno koristilo 7,3 miliona ljudi. Twitteru je tokom istog razdoblja preko mobitela u prosjeku dnevno pristupalo 6,9 miliona korisnika. Instagram bilježi i vremenski duže korištenje. Tako, prema istim podacima, u prosjeku njegov korisnik mjesečno na ovom servisu provede 257 minuta, dok se na Twitteru korisnici u prosjeku zadržavaju 170 minuta mjesečno. Nezavisne novine