NJUJORK – Društvena mreža Instagram razmatra uvođenje naknada za izdavače koji svoj sadržaj plasiraju na njihovoj platformi, obzirom da ta mreža sve češće postaje izvor informacija za svoje korisnike, piše portal Axios.
Kako se navodi, Instagram ima planove da uključi određene izdavače u svoj naredni test za monetizaciju sadržaja tokom narednih mjeseci.
Instagram nema zasebnu News sekciju gdje bi se pojavljivao licencirani sadržaj, dok je trenutno najbliža takva funkcija IGTV, servis sličan Fejsbukovoj Watch sekciji.
Kompanija i dalje razmatra stvaranje programa za dijeljenje prihoda sa izdavačima za IGTV reklame, ali se taj plan razvija sporije nego što je u početku predviđeno.
U ovom trenutku, većina kreatora na Instagramu zarađuje pomoću prodaje proizvoda ili sponzorstava od strane kompanija, umjesto podjelom prihoda sa platformom ili dogovora o naknadi za stvaranje sadržaja.
Kompanija trenutno testira model po kom bi se prihodi od reklama dijeliti sa kreatorima, gdje bi oni dobijali 55 odsto zarade od reklama sa njihovog sadržaja na IGTV.
Izdavači su se prethodno već žalili na društvenu mrežu Fejsbuk, vlasnika Instagrama, zbog raznih problema tokom dogovora o monetizaciji, što Instagram pokušava da izbjegne.
Takođe se testira uvođenje znački koje bi kreatori prodavali svojim pratiocima, kako bi njihovi komentari imali prioritet unutar Instagram Live servisa. Bankar.me