BANJALUKA, Rad inspekcijskih službi u Republici Srpskoj /RS/ na svim nivoima ubuduće će biti uvezan u jedinstven informacioni sistem, a inspektori će, umjesto olovkom i papirom, komunicirati elektronskim putem i korištenjem računara i laptopa na terenu, rekao je direktor Uprave za inspekcijske poslove RS Slavko Subotić.
“U okviru projekta reforme javne uprave i razvoja informacijskog sistema RS, Inspektorat će uvesti `rad bez papira` jer će se elektronskim putem odvijati kompletno kancelarijsko i terensko poslovanje naših inspektora”, pojasnio je Subotić.
On je precizirao da je za ovaj međunarodni projekat obezbijeđeno oko 1,8 miliona KM, iz vlastitih sredstava i međunarodnih donacija, da je za sada nabavljeno 265 računara, kao i da je specijalističku obuku završilo 270 inspektora, od kojih je 97 odsto uspješno položilo ispit.
Prema Subotićevim riječima, osim što su sva inspekcijska odjeljenja u RS elektronski povezna, u toku je i elektronsko povezivanje sa agencijama na nivou BiH preko kojih ide mnoštvo zahtjeva iz EU za kontrole različite vrste.
On je naglasio da je Inspektorat RS od nedavno elektronski povezan i sa Centrom za razmjenu podataka o zaštiti na radu sa sjedištem u Ženevi.
“Na taj način smo postali i članica Svjetske organizacije inspektora rada u Luksemburgu, a sve to zahvaljujući činjenici da se u Srpskoj provode dva osnovna zahtjeva iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, a to je reforma javne uprave i jačanje kapaciteta inspekcijskog nadzora i mi u toj reformi, u suštini, i prednjačimo na ovim prostorima”, rekao je Subotić.
U Inspektoratu RS danas je održan radni sastanak predstavnika regionalnih inspekcijskih službi Banjaluke, Prijedora, Doboja i Bijeljine na kome je, nakon podjele sertifikata inspektorima koji su uspješno završili informatičku obuku, predstavljen Inspekcijski informacioni sistem RS. Srna