NJU DELHI, Najveći indijski sajam automobila u Nju Delhiju završava se sutra. Indijsko tržište je, za sada, malo iskorišćeno – otprilike svaki stoti Indijac ima svoj automobil. To je prilika i za njemačke proizvođače.
Blokirane ulice, dugačke kolone, nigdje mjesta za parkiranje u velikim gradovima kao što su Nju Delhi, Kalkuta ili Mumbaj. Čini se da Indiji svakog dana iznova prijeti saobraćajni kolaps. Pa ipak, tek devet od hiljadu stanovnika ima sopstveni auto – u Njemačkoj na hiljadu stanovnika 600 ih ima automobil.
Dakle, mogućnosti prodaje na indijskom tržištu su ogromne i samo prošle jeseni prodaja je porasla za 12 procenata.
„Prodaja raste i raste, iako je broj onih koji mogu da kupe auto i dalje relativno mali. Međutim, u apsolutnim brojevima rast je prilično brz“, kaže Radživ Kuli, glavni organizator Sajma automobila u Nju Delhiju.
Indijci, uglavnom, kupuju domaće automobile. Na indijskim putevima najviše je automobila iz domaćih fabrika Suzuki Maruti i Tata – zajedno dva koncerna prodaju oko milion automobila godišnje. I njemački proizvođači sve više se okreću Indiji – poslije dugog okljevanja Folksvagen je otvorio fabriku u mjestu Pune gdje će se praviti Polo prilagođen lokalnom tržištu.
„Folksvagen je izvanredno poslovao u Kini i bio je među prvima tamo. U Indiji im to nije uspjelo. Međutim, s obzirom na velike investicije, sada su se očigledno opredjelili i za to tržište“, objašnjava Džajant Davar iz udruženja uvoznika automobila.
Prvi od njemačkih proizvođača na indijsko tržište stigao je Dajmler, još devedesetih godina. „Njemački paviljon ove godine je za 20 odsto veći nego prošle. Ako se uračunaju i kooperanti Njemačka je drugi izlagač na sajmu poslije Indije“, dodaje Davar.