STOKHOLM, Švedski proizvođač namještaja “Ikea” namjerava da uspori tempo širenja mreže prodajnih objekata u svijetu. “Kompanija će veću pažnju posvetiti kvalitetu postojećih prodajnih mjesta”, rekao je novi izvršni direktor kompanije, Peter Agnefjol, u intervjuu Fajnenšl tajmsu.
Njegov prethodnik na tom mjestu, Mikael Ulson, postavio je pred kompaniju cilj da otvara 20 do 25 prodavnica godišnje. Prema podacima britanskog dnevnika, ove godine je otvoreno samo pet novih prodajnih objekata.
Agnefjol smatra da rast Ikee treba da podrazumjeva mnogo više od prostog širenja. On je izrazio nadu da će prodaja kompanije ove godine porasti 10 odsto, a do 2020. će se udvostručiti i dostići 50 milijardi evra.
U 2012. prihodi Ikee dostigli su 27,6 milijardi evra, a u 26 zemalja bilo je ukupno 298 prodajnih objekata. U prošloj finansijskoj godini (od 1. septembra 2011. do 31. avgusta 2012) Ikea je, prema sopstvenim podacima, otvorila 11 novih prodavnica u devet zemalja. (Tanjug)