ZAGREB, Institut građevinarstva Hrvatske (IGH) krajem prošle godine sklopio je u BiH ugovor o izradi glavnog projekta autoceste na koridoru pet c po četiri i pol puta manjoj cijeni po kilometru od one kojoj je ta kompanija u avgustu ugovorila s hrvatskom Vladom za projektiranje autoceste Doli-Dubrovnik.
Uz obrazloženje da se radi o izuzetno zahtjevnom terenu na kojemu je predviđeno 9 tunela i 11 vijadukata, za izradu projektne dokumentacije za dionicu na jugu Hrvatske, dugu 27,5 kilometara, IGH će od države dobiti 100 miliona kuna, odnosno 14 miliona evra.
Istovremeno, IGH će za projektovanje 130 kilometara autoceste u BiH, prema riječima direktora Jure Radića, dobiti između 12 i 15 miliona evra. Ako se za poređenje uzme i veća cijena, projektovanja kilometra autoceste u BiH koštaće 115 hiljada evra.
U Crnoj Gori ova je razlika još veća. IGH je u maju sklopio ugovor o projektiranju brze ceste duž Crnogorskog primorja. Izradu projekta i prethodne studije opravdanosti gradnje za cestu od Debelog brijega do Ulcinja, dugu 110 kilometara, IGH će od crnogorske državne kompanije Monteput naplatiće 278.000 evra, odnosno skromnih 2,5 hiljade evra po kilometru.
Razlike ima i u cijeni nadzora gradnje. U Albaniji je IGH za nadzor nad gradnjom autoceste duge 57 kilometara sklopio ugovor vrijedan 5 miliona evra, piše Slobodna Dalmacija.
“Nije tačno da su cijene projektovanja u Hrvatskoj nerealno visoke. Riječ je o brkanju krušaka i jabuka. Ne mogu se uspoređivati različite stvari”, odgovor je IGH-a.