BANJALUKA – Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA) pripremila je novi prijedlog cjenovnika za vozačke dozvole, koji je mnogo pravedniji za starije vozače i vozače umanjene zdravstvene sposobnosti.
Ove dvije kategorije vozača su kao i sve ostale plaćale vozačku dozvolu 60 maraka, s tim što su za razliku od mlađih vozača taj dokument morali da obnavljaju znatno češće.
Kako bi im se izašlo u susret, IDDEA predlaže da ubuduće cijena vozačke dozvole za njih bude 18 maraka.
„Prema sadašnjim propisima vozači starije životne dobi plaćaju i do 3,3 puta veći iznos novca od iznosa koji plaćaju mlađi vozači u istom periodu, dok istovremeno postoje slučajevi u kojima vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do pet puta veći iznos takse u odnosu na druge vozače za isti period“, navode u IDDEEA.
Zaključuju da bi se na ovaj način ukinula diskriminacija po osnovu starosti i zdravstvenog stanja.
Da bi cjenovnik stupio na snagu, prijedlog mora da usvoji i Savjet ministara BiH.
Inače, ovaj prijedlog je početkom godine u proceduru uputio poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine BiH Saša Magazinović.
Prema zvaničnim podacima, u BiH živi 826.707 ljudi starosti 65 i više godina, od kojih 170.687 posjeduje važeću vozačku dozvolu.


2 komentara
Molimo Vas da pročitate sledeća pravila prije komentarisanja:
Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, prijetnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove poslovnog portala CAPITAL.ba. Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu [email protected]
Da li će raditi dodatna provjera starijih ili bolesnih vozača, ili čak onih pod terapijom na psihoaktivne supstnace, jer smo svjedoci sve većih kamikaza na putevima?
Nemam ništa protiv takvih provjera, ali iz iskustva znam da su “kamikaze” većinom mlađi vozači koji su tek nedavno položili vozački ili ga čak i nemaju.