KOPENHAGEN, Nakon polugodišnjih rezultata, danski proizvođač igračaka Lego prošlu godinu je završio sa najboljim rezultatima u istoriji kompanije.
Lego je u 2015. ostvario profit na 1,34 milijarde, što predstavlja rast od 31 odsto u odnosu na prethodnu godinu i rezultat je povećanja tržišnog udjela, odlične prihvaćenosti novih setova kockica Star vors, Ninjago i Elves kao i dobrih performansi na digitalnim platformama.
Iz najveće evropske fabrike igračaka su poručili da je dvocifreni rast zabilježen na svim tržištima, uključujući i Sjedinjene Američke Države.
Uprkos dvocifrenom rastu, Lego ipak nije uspio da prestigne američki Matel, svjetski broj jedan industrije igračaka. U 2015. prodajni rezultati Lega su iznosili 5, 2 milijarde dolara, a Matel je je na nivou cijele godine prijavljeno 5,7 milijardi dolara. Volstrit džorunal piše da je Matelu, koji navodno pregovara o spajanju drugom industrijskom gigantu, kompanijom Hasbro, pod uticajem jakog dolara, izostanka novih proizvda i daljeg pada prodaja Barbi lutaka prodaja pala za oko 5 odsto u odnosu na 2014.
Nakon krize koja ih je prije desetak godina gotovo finansijski uništila, Lego se vratio u igru nizom novih linija, hit filma The Lego Movie kao i snažnom digitalizacijom zbog privlačenja generacija djece koja se najradije igraju kompjuterima.
Lego je ušao na digitalne platforme sa nizom videoigri, poput LEGO Betmena ili Lego Star varsa koje su ostvarile dobre prodajne rezultate, kao i Lego Dimensions videoigre za konzole, lansirane u saradnji sa kompanijom Varner Bros krajem prošle godine, koje spajaju tradicionalne kocke s video igrama.
“Postigli smo značajne stope rasta prodaje u svakoj godini u posljednjoj deceniji, a veliko zadovoljstvo nam predstavlja što smo i u ovoj godini uspjeli da ostvarimo dvocifreni rast prodaje”, istakao je u izvještaju direktor finansija John Goodvin.
Prošle je godine predstavljen i prvi set lego kocki s figuricom mladića u invalidskim kolicima, a set je dio kampanje koju je pokrenuo Lego s prtnerom Toi Like Me koja se bori za bolju zastupljenost i predstavljanje osoba sa invaliditetom među igračkama. Telegram