ZAGREB, Zbog falsifikovanja proizvoda u 13 glavnih privrednih sektora, Hrvatska godišnje izgubi oko 398 miliona evra ili 12,6 odsto direktne prodaje, rezultati su istraživanja koje je sprovela Kancelarija EU za intelektualno vlasništvo /EUIPO/.
Pet sektora u Hrvatskoj sa najvećim gubicima u prodaji su sektor lijekova sa gubitkom od 136 miliona evra ili 11,7 odsto direktne prodaje, te sektor odjeće sa 129 miliona evra ili 14,3 odsto, prenose hrvatski mediji.
Na trećem je mjestu crno tržište “pametnih” telefona, zbog kojeg se gubi 45 miliona evra ili 15 odsto direktne prodaje, četvrta je kozmetika sa gubitkom od 35 miliona evra ili 12,4 odsto prodaje, dok je peti sektor vina i žestokih pića, čiji gubitak zbog falsifikovanja iznosi 22 miliona evra ili 10,7 odsto direktne prodaje.
Zbog falsifikovanja u 13 sektora Hrvatska je do sada izgubila, procjenjuje se, 3.981 radno mjesto.
Prema podacima EUIPO, EU zbog falsifikovanja proizvoda svake godine izgubi oko 60 milijardi evra, a najveći gubici su registrovani u sektoru proizvodnje odjeće-23,47 milijarde evra ili 8,1 odsto direktne prodaje,
Slijede lijekovi sa skoro 16 milijardi evra ili 6,6 odsto, a na trećem je mjestu je kozmetika, čije je falsifikovanje vrijedno 5,8 milijardi evra ili 8,9 odsto direktne prodaje.
Procjenjuje se da je više od 4,2 milijarde evra vrijedno crno tržište “pametnih” telefona, što čini 8,3 odsto direktne prodaje, a sektor vina i žestokih pića 2,7 milijarde evra ili 6,9 odsto.
Trinaest sektora u kojima je sprovedeno istraživanje su kozmetika i lična njega, odjeća, obuća i modni dodaci, sportski proizvodi, igračke i igre, nakit i satovi, ručne torbice i prtljag, snimljena muzika, žestoka pića i vino, lijekovi, pesticidi, “pametni” telefoni, akumulatori i gume. Srna